Δυτική Ελλάδα:Φτωχός συγγενής στο σύγχρονο τρένο – Μόνο η Πάτρα σώζεται

H Πάτρα και η Αχαία γενικότερα – όπως επίσης η Δυτική Στερεά και ο νομός Ηλείας – βρίσκονται με 20 χρόνια καθυστέρηση σε ένα απο τα πιο κρίσιμα σημεία τους στον χώρο και τον κόσμο των συγκοινωνιών – μεταφορών σε ότι αφορά στο σιδηρόδρομο. Κι’ αυτό γιατί με τα πιο αισιόδοξα σενάρια , τμηματικά μέχρι το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα μέχρι την Πάτρα.

Η αντίληψη που επικρατεί σήμερα είναι πως το υπό κατασκευή δίκτυο τόσο προς το βορά όσο και προς το νότο θα είναι το βασικό δίκτυο της χώρας και πως ο σιδηρόδρομος δεν μπορεί να πάει παντού. Αυτό με τη σειρά του αποκλείει πολύ μεγάλα τμήματα της χώρας όπως σχεδόν όλη τη δυτική, κεντρική και νότια Πελοπόννησος, μεγάλα τμήματα της Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, όλη την Ήπειρο και μεγάλο τμήμα της Δυτικής Μακεδονίας. Αν το δούμε γεωγραφικά είναι αποκλεισμένο σχεδόν όλο το δυτικό τμήμα της χώρας με εξαίρεση τη γραμμή που θα φτάσει μέχρι την Πάτρα.

Εδώ λοιπόν ίσως είναι μία καλή ευκαιρία να δούμε αν το -επιτυχημένο- σενάριο που ζήσαμε με τους δρόμους, θα μπορούσε να ισχύσει και για το τρένο, να βγάλει τη χώρα από αυτή την ιδεολογία και να της δώσει την ευκαιρία να αποκτήσει ένα αξιοπρεπές σιδηροδρομικό δίκτυο. Άλλωστε μία πικρή πραγματικότητα είναι πως η Ελλάδαακόμα και σε αντιστοιχία με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ιδίου γεωγραφικού ή πληθυσμιακού μεγέθους έχει συγκριτικά πολύ μικρότερο δίκτυο.

Στο βορρά ένα ελπιδοφόρο μήνυμα αποτελεί η τροχοδρόμηση του ανατολικού τμήματος της σιδηροδρομικής Εγνατίας (μέσω του Sea2Sea). Από τη Θεσσαλονίκημέχρι την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο μπαίνουν οι βάσεις να δούμε τη γραμμή αυτή να εκσυγχρονίζεται και να αναβαθίζεται μέσα στα επόμενα χρόνια.

Αυτή η καλή αρχή ίσως είναι μία ευκαιρία να ξαναδούμε το θέμα των σιδηροδρόμων, νέων γραμμών και επαναλειτουργίας με αναβάθμιση όπου χρειάζεται δημιουργώντας ένα ικανό σιδηροδρομικό δίκτυο στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας. Η κουβέντα δεν είναι αν θα δημιουργήσουμε μονή ή διπλή γραμμή αλλά να υπάρχει γραμμή.

Έχουμε και πάλι στο βόρειο τμήμα της χώρας το δυτικό τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με τη δημιουργία νέας γραμμής που θα φτάσει μέσω Βέροιας, Κοζάνης και Καλαμπάκας τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα και επιπρόσθετα θα μπορέσει με δύο νέους κλάδους να φτάσει στο Αλβανικό και Σκοπιανό δίκτυο.

Στην Πελοπόννησο επίσης έχουμε το αξεπέραστο όριο της Πάτρας που όπως και με τους αυτοκινητόδρομους μπορεί άνετα να επεκταθεί μέχρι τον Πύργο. Η λογική της αναβάθμισης μόνο, της υφιστάμενης μετρικής γραμμής, στερεί τη δυνατότητα στο να φτάσει το ηλεκτροκίνητο τρένο μέχρι την πρωτεύουσα της Ηλείας. Επίσης να μην ξεχνάμε το πλάνο για να ξαναζωντανέψει η γραμμή που από την Κόρινθο φτάνει μέσω Ναυπλίου μέχρι την Τρίπολη και από τον Πύργο μέχρι την Καλαμάτα.

Με πληροφορίες και από ypodomes.com

The post Δυτική Ελλάδα:Φτωχός συγγενής στο σύγχρονο τρένο – Μόνο η Πάτρα σώζεται appeared first on patrastimes.gr.


Πηγή