Πάτρα: Το τρένο, η σιωπή και οι ανησυχίες

Οσο καθυστερεί το uπουργείο Υποδομών να ενημερώσει τους κατοίκους του Καστελλόκαμπου για τον τρόπο διέλευσης του σύγχρονου τρένου από την περιοχή τους, τόσο καλλιεργείται κλίμα καχυποψίας στην τοπική κοινωνία. Στο ενημερωτικό σημείωμα της «ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ» που παρουσιάστηκε στις χθεσινές εργασίες του 2ου αναπτυξιακού συνεδρίου της Αιγιάλειας έγινε αναφορά στις τρεις εργολαβίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στο τμήμα από το Κιάτο μέχρι και την είσοδο της Πάτρας. «Η τρίτη (σ.σ. εργολαβία) αφορά το τμήμα από το Δρέπανο έως την είσοδο της Πάτρας (στα Μποζαΐτικα) μήκους 10.5 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει μόνον την υποδομή αυτής, με προβλεπόμενο χρόνο περάτωσης στα τέλη του 2020» αναφέρεται λιτά και χωρίς να δίνονται τεχνικές λεπτομέρειες για τον τρόπο διέλευσης από το επίμαχο τμήμα. Η… αφωνία έχει προκαλέσει ανησυχία στους κατοίκους, οι οποίοι προφανώς δεν θα ήθελαν να βρεθούν αντιμέτωποι με διλήμματα, τύπου: «Δυστυχώς, δεν επαρκούν ο χρόνος και τα χρήματα για να εφαρμόσουμε άλλο τρόπο διέλευσης πλην της υπέργειας…». Κάτι που όλο και περισσότεροι διερωτώνται μήπως ακούσει στο τέλος και η Πάτρα. Την ερχόμενη Δευτέρα (11.00 π.μ.) το νέο ΔΣ του συλλόγου Καστελλοκαμπου, θα συναντηθεί με τη δημοτική αρχή της Πάτρας. Στο νέο συμβούλιο μετέχουν οι: Γιάννης Κανελλόπουλος (πρόεδρος), Γερασιμίνα Παϊζη (αντιπρόεδρος), Σταύρος Μπουρδόπουλος (γραμματέας), Ασημίνα Γιαννακλή (ταμίας), Μαρία Γκιόκα (έφορος αθλητισμού/πολιτισμού), Κωνσταντίνος Μουστάκης (έφορος έργων) και Σπυριδούλα Βαμβέσου (αναπλ. γραμματέας). Από τον Δήμο θα ζητηθεί να παρέμβει, ώστε να κλειστεί ραντεβού με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Κινήσεις γίνονται από τους κατοίκους και προς τους κυβερνητικούς βουλευτές από τους οποίους ζητούν αφενός ενημέρωση (ξέρουν οι ίδιοι, όμως;), και αφετέρου στήριξη στα αιτήματά τους.
Το τρένο της Αχαΐας Σχεδόν σε τίτλους ήταν η ενημέρωση της «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.» χθες στο συνέδριο για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Αναφέρθηκε ότι θα είναι ηλεκτροκινούμενη και πλήρως περιφραγμένη για λόγους ασφαλείας ενώ όλες οι διαβάσεις θα είναι ανισόπεδες. Ακολουθεί ως επί το πλείστον την παλαιά χάραξη της γραμμής ενώ στο Αίγιο ακολούθησε νέα χάραξη ώστε να κατασκευαστεί ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός, ο οποίος διαθέτει οκτώ γραμμές και μεγάλη κτιριακή υποδομή. Για την πρώτη εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη στο τμήμα από το Κιάτο μέχρι και τη Ροδοδάφνη αναφέρθηκε ότι έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποδομής, ενώ η επιδομή αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του '18. Έχουν κατασκευαστεί σιδηροδρομικοί σταθμοί και στάσεις στην Ακράτα, την Παραλία Πλατάνου, το Διακοπτό, την Ελίκη και το Αίγιο ενώ σε εξέλιξη είναι η τοποθέτηση των συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών με τις δοκιμές των συστημάτων αυτών να προγραμματίζονται μέσα στο 2019. Η τοποθέτηση της ηλεκτροκίνησης και των ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη θα ξεκινήσει στις αρχές του 2019. Η δεύτερη εργολαβία (Ροδοδάφνη-Δρέπανο) περιλαμβάνει τη διπλή σήραγγα της Παναγοπούλας μήκους 4.797 χλμ., έξι γέφυρες, 33 άνω και κάτω διαβάσεις καθώς και οδικά/υδραυλικά έργα. Η επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση του τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος θα κατασκευαστούν με εργολαβία που αναμένεται να δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2019.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ vasilak@pelop.gr


Πηγή

  • Δημοσιεύτηκε:

    20 Οκτωβρίου 2018

  • Κατηγορίες:

    Αχαΐα