Σενάρια τρόμου για τους καταναλωτές της ΔΕΗ – Θα πληρώνουν ακόμη και το χαρτί του λογαριασμού

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ΔΕΗ, αλλά και η εντυπωσιακή αύξηση που παρουσιάζεται στις τιμές των ρύπων, αναγκάζει την διοίκηση της επιχείρησης, αλλά και την κυβέρνηση να εξετάζουν και εναλλακτικά σενάρια προκειμένου η μεγαλύτερη ελληνική βιομηχανία να πάει στα βράχια. Στα πλάνα αυτά περιλαμβάνονται και αυξήσεις στα τιμολόγια, όπως άλλωστε έχει αφήσει πολλές φορές ορθάνοιχτο ο αρμόδιος υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης.

Μεταξύ των σεναρίων περιλαμβάνεται ακόμη και «πέναλτι» σε όσους επιλέγουν να λαμβάνουν σε χαρτί και όχι ηλεκτρονικά τον λογαριασμό του ρεύματος, όπως επίσης και η μείωση της έκπτωσης του 15% για την εμπρόθεσμη εξόφληση του λογαριασμού.

Στο εσωτερικό της ΔΕΗ, έχει εκπονηθεί συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο μπορεί μεν να είναι ως υπόθεση εργασίας, ωστόσο δεν αποκλείεται να μπει σε εφαρμογή εφόσον, η κατάσταση δυσχεράνει ακόμη περισσότερο ή δεν υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα στην προσπάθεια ελέγχου το κόστους λειτουργίας της εταιρίας.

Στο επιχειρησιακό πλάνο της δημόσιας εταιρίας, που εκπόνησε η McKinsey & Company και ο πρόεδρος Μανόλης Παναγιωτάκης, έχουν γίνει συγκεκριμένες υποδείξεις προκειμένου η εταιρία να μειώσει την έκθεσή της στους κινδύνους της αγοράς προμήθειας, αλλά και για να κρατήσει τους «καλούς πελάτες». Και κυρίως στη χαμηλή και μέση τάση.

Οι προτάσεις αυτές, λόγω του ανοίγματος της αγοράς ηλεκτρισμού και της αλίευσης καταναλωτών από τους εναλλακτικούς προμηθευτές, αποσκοπούν ουσιαστικά στην οικονομική προστασία της ΔEΗ, ώστε να μην καταλήξει να έχει ένα χαρτοφυλάκιο με οικονομικά ευάλωτους ή τους κακοπληρωτές. Επίσης οι συστάσεις στοχεύουν στη θωράκισή της και από τις έντονες διακυμάνσεις της Οριακής Τιμής του Συστήματος. Πέραν της αναμόρφωσης του brand name, της παροχής εναλλακτικών ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και της διαμόρφωσης μιας πιο πελατοκεντρικής πολιτικής, το επιχειρησιακό πλάνο προτείνει:

1. Την επιβολής χρέωσης σε όσους πελάτες επιθυμούν την αποστολή των λογαριασμών τους σε έντυπη μορφή.

2. Τη μείωση του ποσοστού έκπτωσης σε όσους πελάτες πληρώνουν εντός προθεσμίας τους λογαριασμούς ρεύματος.

3. Τη συγχώνευση κλιμακίων κατανάλωσης. Σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως προκύπτουν αυξήσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών.

4. Την αύξηση του παγίου που πληρώνουν οι πελάτες της ή την καθιέρωση ρήτρας Οριακής Τιμής Συστήματος. Τον τελευταίο όρο τον έχουν συμπεριλάβει οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας στις συμβάσεις τους με τους καταναλωτές. Οπότε, όταν η ΟΤΣ υπερβαίνει συγκεκριμένα όρια, το κόστος μετακυλίεται στους καταναλωτές.


Πηγή