ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ: Τα τελευταία δύο χρόνια, σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων βελτιώνει

Τα τελευταία δύο χρόνια, αν και όχι η πλειοψηφία, αλλά σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων βελτιώνει ή σταθεροποιεί τις πωλήσεις του την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
Στο μεταξύ, με βάση τις εκτιμήσεις των εμπορικών συλλόγων σε 59 περιοχές της χώρας, σχετικά με την κίνηση των πωλήσεων, κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης χειμερινής εκπτωτικής περιόδου του Νοεμβρίου 2018, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. καταγράφηκε πτώση του τζίρου κατά μέσο όρο 7% .
Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου σε δείγμα 150 επιχειρήσεων και τα αποτελέσματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής σημεία:
Το 85% των επιχειρήσεων συμμετείχε στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2017 (80%).
Οι περισσότερες επιχειρήσεις (47%) κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του προηγούμενου έτους, (37% το 2017). Βέβαια τα τελευταία δύο έτη, αν και όχι η πλειοψηφία, σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων βελτιώνει ή σταθεροποιεί τις πωλήσεις του την ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου.
Στις περισσότερες επιχειρήσεις (6 στις 10) το ποσοστό έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 40%, ενώ στην πλειοψηφία τους κινήθηκαν μεταξύ (11% – 20%). Αυτό που χρήζει παρατήρησης, κατά την ΕΣΕΕ, είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής τους στο θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Ενώ το 2014 δεν συμμετείχε το 28% το 2018 το ποσοστό αυτό μειώνεται σε 15%.
Μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 17% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών.
Σε αντίθεση με το ποσοστό της έκπτωσης, το ζήτημα των εκπτωτικών εμπορευμάτων κατά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις έχει αλλάξει κατά την διάρκεια εφαρμογής του μέτρου καθώς περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (54%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο φθινοπωρινής – χειμερινής περιόδου, ενώ ποσοστό 23% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και 20% θετικό.
Αναφορικά με την χρησιμότητα μιας ξεχωριστής περιόδου ενδιάμεσων εκπτώσεων οι απόψεις μοιάζει να διχάζονται.
Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή των ενδιάμεσων εκπτώσεων η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων (39%) και το 20% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με το υπάρχον προσωπικό δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές ενώ η επισκεψιμότητα φαίνεται να είναι ανεξάρτητη από την λειτουργία της Κυριακής (47,7%).
Όπως δήλωσε σήμερα το πρωί σε συνέντευξή του ραδιοφωνικό σταθμό ο κ. Κορκίδης «έχουμε φτάσει να έχουμε περίπου 150 μέρες προσφορές κι εκπτώσεις το χρόνο, κάτι που οδηγεί σε αναίρεση του ίδιου του νοήματος των εκπτώσεων», είπε και ανέφερε ότι ήδη έχει ξεκινήσει ένας κύκλος συναντήσεων με τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας Στέργιο Πιτσιόρλα ώστε να αναθεωρηθεί το όλο πλαίσιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Πηγή

  • Δημοσιεύτηκε:

    14 Νοεμβρίου 2018

  • Κατηγορίες:

    Αχαΐα