Πάτρα: Η υπογειοποίηση της γραμμής του τρένου και ερωτήματα – Δηλαδή, 4.5 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο;

Πολύ ωραίο για να είναι αληθινό: Με επιφυλάξεις υποδέχθηκαν τοπικοί παράγοντες τις γενναιόδωρες δεσμεύσεις του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, που μέσα σε λίγες εβδομάδες πέτυχε αυτό που δεν είχε πετύχει κανείς σε είκοσι χρόνια: Να υπογειοποιήσει τη σιδηροδρομική γραμμή από Ρίο έως Πάτρα. Να την υπογειοποιήσει προφορικά, βέβαια. Οι πράξεις ενεργοποιούνται από τον ερχόμενο Ιανουάριο, οπότε και θα διαπιστωθεί εάν ο υπολογισμός του Υπουργού είναι σωστός. Διότι κάποιοι τοπικοί παρατηρητές συνοφρυώθηκαν: Είναι μόνο 45 εκατομμύρια το επιπλέον κόστος για πλήρη υπογειοποίηση, όπως το μέτρησε ο κ. Σπίρτζης. Τόσο εύκολο ήταν; «Εύκολο δεν ήταν» μας λέει ο βουλευτής Κ. Σπαρτινός. «Εάν ήταν, θα είχε νωρίτερα». Τι μεσολάβησε; Κατά τον βουλευτή, ο υπουργός κατάφερε να βρει πηγές χρηματοδότησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, πήρε το θέμα προσωπικά και άσκησε πίεση προς την ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της οποίας Χρ. Διονέλης ήταν μαζί με τον υπουργό, προσυπογράφοντας, επομένως τις εξαγγελίες του. Αλλά οι αμφιβολίες δεν εκλείπουν. Οι τοπικοί φορείς θεωρούσαν (και κάποιοι ακόμα θεωρούν) ότι πλήρως βιώσιμη είναι η υπογειοποίηση από Κανελλοπούλου έως Πάτρα. Από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου πώς «βγαίνει»; Αυτό που κυκλοφορούσε ως πληροφορία ήταν πως τις προηγούμενες ημέρες βγήκε η τεχνική μέθοδος για υπόγεια διέλευση στο ύψος του Χαράδρου. Αλλη ανάλογη τεχνική μελέτη δεν είναι γνωστό να έχει βγει. Εκείνο όμως που κυρίως αμφισβητείται, είναι το κόστος: >Πώς προκύπτει τόσο οικονομική μια υπογειοποίηση τέτοιου μήκους, και μάλιστα με πλάτος που να καλύπτει τον αριθμό των γραμμών που εξήγγειλε το Σάββατο στην Πάτρα ο υπουργός; >Είναι πιθανόν ο υπουργός να θεωρεί ως υπόγεια χάραξη ακόμα και τη λύση του ανοιχτού ορύγματος; >Τι θα γίνει με τις διαδικασίες προκήρυξης; Αυτή τη στιγμή υπάρχει ανάδοχος. Θα του ζητηθεί τροποποίηση; Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει χρόνος για μελέτη υπογειοποίησης μέχρι τέλους Ιανουαρίου, που εξάγγειλε ο υπουργός, παρά μόνο προκαταρκτικών προδιαγραφών. ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Στην Ηλεία θα γίνουν οι ανακοινώσεις για την εξέλιξη της Πατρών- Πύργου. Αφενός επειδή η περιοχή είναι εκείνη που κυρίως αφορούν οι προβληματικές εργολαβίες, αφετέρου επειδή εκεί εντοπίζεται η μεγαλύτερη πολιτική και κοινωνική ένταση και ανησυχία για την τύχη του έργου. Ως προς το φράγμα Πείρου θα δοθεί, επί της ουσίας, τριετής προθεσμία στους δήμους να αποφασίσουν αν θα πάρουν μέρος στον φορέα. Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου. σεπρώτη φάση, στον Φορέα Διαχείρισης θα μετέχουν, το υπουργείο Υποδομών, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι Δήμοι Πατρέων, Ερύμανθου και Δυτικής Αχαΐας. Εάν αποδεχθούν. Οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν σε μια τριετία. Στην κατεύθυνση της αποδοχής κινήθηκε ο περιφερειάρχης, που μίλησε για μια μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία. Ο δήμαρχος Ερυμάνθου κατέθεσε στον υπουργό μελέτη για τη β΄ φάση του φράγματος, η οποία αφορά επέκτασή του, την οποία παρέλαβε ο υπουργός, προκειμένου να εξεταστεί από τις υπηρεσίες του Υπουργείου και εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις να συνεχιστεί.
Του ΚΩΝ. ΜΑΓΝΗ


Πηγή

  • Δημοσιεύτηκε:

    12 Νοεμβρίου 2018

  • Κατηγορίες:

    Αχαΐα