Πάτρα: Προσφυγή 6 σημείων για την αντιδρόμηση της Κανακάρη

Στην ειδική επιτροπή της αποκεντρωμένης διοίκησης προσέφυγαν 12 κάτοικοι του βόρειου τμήματος της Κανακάρη και η ένωσή τους, ζητώντας να ακυρωθούν οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου για την αντιδρόμηση της οδού. Οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι με τις αποφάσεις που ζητούν την ακύρωσή τους, ελήφθησαν τοπικές κανονιστικές ρυθμίσεις χωρίς την απαιτούμενη πλειοψηφία του συνόλου των δημοτικών συμβούλων της Πάτρας. Αιτούνται να γίνει έλεγχος νομιμότητας (ουσιαστικά και κατασταλτικά), να ακυρωθούν και να ανασταλούν τα έργα της αντιδρόμησης που έχουν ξεκινήσει. Εκτός από την έλλειψη της απαιτούμενης πλειοψηφίας, οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι οι επίμαχες αποφάσεις πρέπει να επαναληφθούν, «αφού δεν αναφέρουν ρητά, ότι ο πολίτης που έχει έννομο συμφέρον, μπορεί να προσβάλει αυτές, νομίμως σε τακτή προθεσμία και σε ποια υπηρεσία». Η πρώτη απόφαση (736/19-9-18) που ζητούν να ακυρωθεί είναι να συνεχιστεί ο σχεδιασμός για την διάνοιξη της Κανακάρη, ώστε μετά από μια σειρά παρεμβάσεων να καταλήξουν στην αντιδρόμηση των οδών Κανακάρη και Κορίνθου. Επίσης, αναφέρει ότι η πλήρης αντιδρόμηση της Κανακάρη να γίνει αφού ολοκληρωθούν: Μελέτες που αφορούν την αναβάθμιση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, την αντιδρόμηση της Μαιζώνος – Κωνσταντινουπόλεως, την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ στις οδούς που επηρεάζονται κ.ά. Η δεύτερη απόφαση (742/18) αφορά στην ανάθεση μελέτης που θα εξετάζει τον καθορισμό εναλλακτικής διαδρομής των συγκοινωνιακών γραμμών στη κατεύθυνση από νότο προς βορρά (δηλ. της εξόδου) της οδού Κανακάρη, στο τμήμα της μετά το κέντρο της πόλης. Υποστηρίζουν ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι βλαπτικές για τους κατοίκους για μια σειρά από λόγους: 1) Η αντιδρόμηση των οδών και η αλλαγή διέλευσης των αστικών λεωφορείων από την Κορίνθου στην Κανακάρη, Κολοκοτρώνη, Μαιζώνος, Κωνσταντινουπόλεως, Αγίας Σοφίας, με κατεύθυνση τον κόμβο Κουρτέση, είναι παράνομη γιατί αποφασίστηκε χωρίς την έγκριση της Αστυνομίας, 2) Δεν έχει συνταχθεί οικονομικοτεχνική μελέτη, ούτε μελέτη περιβαλλοντολογικών συνεπειών, 3) Δεν διαθέτει το προβλεπόμενο πλάτος πεζοδρομίων, από κόμβο Κουρτέση μέχρι Σατωβριάνδου, 4) Με την αντιδρόμηση της Κανακάρη, δεν μπορεί να εφαρμοστεί σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, 5) Η έξοδος της Κανακάρη στον κόμβο Κουρτέση, θα δημιουργήσει θέμα ασφαλείας στην έξοδο των μαθητών, από το εκεί σχολικό συγκρότημα, 6) Η μετακίνηση της πορείας των αστικών λεωφορείων, από την Κορίνθου και η υποδεικνυόμενη στον μελετητή αλλαγή της διέλευσής τους θα δυσκολέψει τους κατοίκους στις μετακινήσεις τους κ.ά.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η δημοτική αρχή θα διοργανώσει σύσκεψη για την Κανακάρη την ερχόμενη εβδομάδα. Το περιεχόμενό της θα έχει διάφορες πτυχές. Θα περιλαμβάνει την υλοποίηση της αντιδρόμησης σε δύο φάσεις (από Ελευθερίου Βενιζέλου – Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου (ή Σμύρνης) η πρώτη και από Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου (ή Σμύρνης) – Παπαφλέσσα και Παπαφλέσσα – Γούναρη η δεύτερη). Οι εκτιμήσεις του Δήμου συγκλίνουν ότι η μερική αντιδρόμηση θα ξεκινήσει μετά τα Χριστούγεννα. Αυτό προϋποθέτει την ολοκλήρωση των εργασιών εγκατάστασης των φωτεινών σηματοδοτών και τη συνδρομή της Τροχαίας. Το δυσκολότερο σημείο θεωρείται η διασταύρωση της Γούναρη με την Κανακάρη. Οπως έχουν ήδη επισημάνει αυτοκινητιστές και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι, τα ΙΧ θα «προσκρούουν» σε ένα αόρατο τοίχο, καθώς δεν θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν την πορεία τους, αλλά μόνο να στρίψουν δεξιά ή αριστερά.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ vasilak@pelop.gr


Πηγή

  • Δημοσιεύτηκε:

    3 Νοεμβρίου 2018

  • Κατηγορίες:

    Αχαΐα