Η αφίσα του Πατρινού Καρναβαλιού 2019 “πάγωσε” τους Καρναβαλιστές

Δεν άφησε και τις καλύτερες των εντυπώσεων η Καρναβαλική αφίσα που κέρδισε τον διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Δήμος για το Πατρινό Καρναβάλι 2019.

Αυτή είναι η αλήθεια. Αν θέλουμε να είμαστε λίγο πιο σκληροί στην κρίση μας θα λέγαμε για την ακρίβεια ότι η αφίσα του Πατρινού Καρναβαλιού 2019 απογοήτευσε τους κύκλους των Kαρναβαλιστών της Πάτρας.

Μια αφίσα που δημιουργήθηκε από μία επαγγελματία γραφίστρια που όμως είναι αμφίβολο αν γνωρίζει καλά το Πατρινό Καρναβάλι, αν το έχει ζήσει, αν το έχει νιώσει και σε τελική ανάλυση αν το έχει αγαπήσει.

Όμως πρέπει να είμαστε δίκαιοι. Το ζήτημα δεν αφορά μόνο την φετινή χρονιά. Κάθε χρόνο το Πατρινό Καρναβάλι έχει ένα θέμα ως προς τον εικαστικό τομέα. Πέρυσι αν θυμάστε υπήρχε το θέμα της αφίσας με τον φάκελο που έγραφε "δουλειά για όλους".

Φέτος το αποτέλεσμα είναι πιο καλλιτεχνικό, χωρίς όμως να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, δίχως να υπάρχει τόσο ανταγωνισμός, κρίνοντας από τις άλλες δύο αφίσες που δημιουργήθηκαν και πήραν την δεύτερη και την τρίτη θέση και οι οποίες δεν διαφέρουν σε πολλά σε αισθητική από την πρώτη.

Η ρίζα του κακού, μάλλον, δεν έχει να κάνει με δημιουργούς και με πρόσωπα, αλλά με τον τρόπο της όλης διαδικασίας. Οι αρμόδιοι, έχοντας ως γνώμονα τον εθελοντισμό και την προσφορά των πολιτών προς το Καρναβάλι προχώρησαν στην διενέργεια ενός ανοικτού διαγωνισμού, επιλέγοντας να μην πληρώσουν και να την βγάλουν στο τσάμπα.

Ως εδώ καλά. Αλήθεια όμως: Πόσες ήταν οι συμμετοχές σε αυτόν τον ανοικτό διαγωνισμό; Πόσοι επαγγελματίες γραφίστες της Πάτρας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των υπευθύνων; Σκέφτηκαν ποτέ οι αρμόδιοι να προσπαθήσουν να πλησιάσουν και να πιέσουν με έμμεσο τρόπο τους γραφίστες για να συμμετάσχουν σε αυτόν τον διαγωνισμό;

Η αφίσα του Πατρινού Καρναβαλιού 2019 "πάγωσε" τους Καρναβαλιστές

Υπάρχουν τρόποι. Δεν είναι απαραίτητο πάντα μόνο το χρηματικό κίνητρο και ούτε σημαίνει ότι όλοι οι γραφίστες της πόλης που δεν πήραν μέρος στον διαγωνισμό, δεν αγαπούν την πόλη τους ή το Πατρινό Καρναβάλι.

Η ουσία βέβαια έχει να κάνει με το αποτέλεσμα. Στην περίπτωση μας το αποτέλεσμα είναι ότι η εικόνα του μεγαλύτερου brand της Πάτρας θα εκπροσωπηθεί και φέτος με μία αφίσα που δεν αντιστοιχεί στο κύρος, στο βεληνεκές, αλλά και στην τρέλα που κρύβει μέσα του το Πατρινό Καρναβάλι. Και αυτό σε μία εποχή όπου κυρίαρχο στοιχείο στο marketing είναι η εικόνα είναι μία σημαντική αδυναμία για την Πάτρα.


Πηγή