Πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο εκπαιδευτικών με θέμα: «Κακοποίηση και Παραμέληση παιδιών και εφήβων και η πρόλη […]

Με συμμετοχή 40 εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων

Σεμινάριο εκπαιδευτικών με θέμα: «Κακοποίηση και Παραμέληση παιδιών και εφήβων και η πρόληψή τους στο χώρο του σχολείου».

Το κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Κεφαλονιάς και Ιθάκης « Απόπλους» διοργάνωσε σεμινάριο με θέμα: «Κακοποίηση και Παραμέληση παιδιών και εφήβων και η πρόληψή τους στο χώρο του σχολείου».

Η κακοποίηση και παραμέληση ανηλίκων αποτελεί ένα σοβαρό και σύνθετο κοινωνικό πρόβλημα που αφορά τους πάντες, ανεξάρτητα από εθνικές, θρησκευτικές, οικονομικές και μορφωτικές διαφορές. Οι συνέπειες είναι άμεσες αλλά και μακροπρόθεσμα επιβλαβείς τόσο για τα ίδια τα θύματα και τις οικογένειές τους, όσο και για το κοινωνικό σύνολο ευρύτερα.

Επειδή τα τελευταία χρόνια τα περιστατικά όλων των ειδών κακοποίησης στη χώρα μας παίρνουν ανησυχητικές διαστάσεις, θεωρούμε την εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και των επαγγελματιών υγείας χρήσιμη και απαραίτητη για την έγκαιρη πρόληψη του φαινομένου, ειδικά στο χώρο του σχολείου.

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018 από τις 8:30 έως τις 14:30 στην Κοργιαλένειο Βιβλιοθήκη Αργοστολίου. Εισηγήτριες ήταν η κυρία Ανθή Βασιλακοπούλου, Κοινωνική Λειτουργός και στέλεχος του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού καθώς και η κυρία Ευδοξία Φασούλα, Δικαστική και Αναλυτική Γραφολόγος.

Η θεματολογία αφορούσε στην αποσαφήνιση όλων των μορφών κακοποίησης – παραμέλησης παιδιών και εφήβων, στην αναγνώριση και διαχείριση των περιπτώσεων αυτών από τους εκπαιδευτικούς, καθώς και στην αξιοποίηση του παιδικού ιχνογραφήματος και των δειγμάτων γραφής των εφήβων για την ανίχνευση πιθανής κακοποίησης.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν 40 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μια επιπρόσθετη μονοήμερη εκπαίδευση διάρκειας τεσσάρων ωρών που θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης στο Αργοστόλι και θα εστιάζει στη διερεύνηση εργαλείων προσέγγισης περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων από τους εκπαιδευτικούς, στην ενίσχυση του ρόλου τους, καθώς και στις μορφές κακοποίησης παιδιών και εφήβων μέσω διαδικτύου.


Πηγή