Έρχεται γενίκευση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλη τη χώρα, σε αστικές κι υπεραστικές μεταφορές

Στον γενικότερο προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αφορά την υλοποίηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στη Λάρισα και στις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις, αναφέρθηκε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θανάσης Βούρδας μιλώντας στο πανελλήνιο συνέδριο για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα που διεξάγεται στη Λάρισα.

Ο κ. Βούρδας είπε ότι την ερχόμενη Τετάρτη μπαίνει στη ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση το νομοσχέδιο με το οποίο θεσμοθετούνται οι διαδικασίες ανάπτυξης, έγκρισης, υλοποίησης και παρακολούθησης των ΣΒΑΚ, υποστηρίζοντας ότι «η βιώσιμη αστική κινητικότητα δημιουργεί τις συνθήκες ώστε οι άνθρωποι να κινούνται ελεύθερα με βιώσιμο τρόπο και σεβασμό προς το περιβάλλον, μέσα σε ένα πλαίσιο υποδομών και συνθηκών που προωθεί την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη».

Ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περιέγραψε την υπάρχουσα κατάσταση που επικρατεί στις ελληνικές πόλεις οι οποίες όπως είπε, εμφανίζουν έντονα τα φαινόμενα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου, ενώ αναφέρθηκε στα μέτρα και τους σχεδιασμούς της Βιώσιμης Αστική Κινητικότητα που μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τα προβλήματα αυτά.

Έτσι, ο κ. Βούρδας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στους πυλώνες που στηρίζεται το ΣΒΑΚ, όπως είναι η προώθηση του ποδηλάτου και του βάδην, η ασφάλεια στις μετακινήσεις και η ποιοτική και αξιόπιστη δημόσια συγκοινωνία. Παράλληλα τόνισε πως τα ΣΒΑΚ εξετάζουν και θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια, τις συνδυασμένες μεταφορές, τη διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, την αστική εφοδιαστική, τη διαχείριση κινητικότητας, τα ευφυή συστήματα μεταφορών και την προώθηση εναλλακτικών καυσίμων.

Κάποιοι από τους στόχους της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις, αφορούν την αναδιοργάνωση του συστήματος των αστικών μεταφορών, «την βελτίωση της προσβασιμότητας στο σύστημα αστικών μεταφορών μέσω της ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και την δημιουργία 'ενός περισσότερο υγιούς αστικού περιβάλλοντος'».

Απώτερος στόχος, σημείωσε ο κ. Βούρδηας, είναι «να αναπτυχθεί ένα ισορροπημένο μείγμα μέτρων και πολιτικών που περιλαμβάνουν χαμηλότερο κόστος αλλά και αύξηση της αποτελεσματικότητας των μετακινήσεων και της αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων και παράλληλα να αυξηθεί ουσιαστικά ο αριθμός των πόλεων που υιοθετούν και εφαρμόζουν ολοκληρωμένες πολιτικές και σχέδια».

«Το παράδειγμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα γενικευθεί στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές σε όλη τη χώρα»

Αναφορικά με τους στόχους για την προώθηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Βούρδας είπε ότι την τελευταία 4ετία πάρθηκαν μέτρα και πρωτοβουλίες από το κράτος «για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, αλλά και την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αττική». Τόνισε δε, ότι το παράδειγμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα γενικευθεί στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές σε όλη τη χώρα, με επόμενη «στάση» εφαρμογής τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης.

«Δεν μιλάμε απλώς για αναγκαιότητα και τεχνολογική αναβάθμιση. Μιλάμε για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφοράς και σεβασμό στις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης κάθε κατοίκου, κάθε εργαζόμενου, κάθε επισκέπτη. Και φυσικά με σεβασμό στους κοινωνικά ευάλωτους συμπολίτες μας. Πρώτη φορά πάρθηκε πολιτική πρωτοβουλία για ελεύθερη μετακίνηση όλων των ανέργων, όλων των ατόμων με αναπηρία» τόνισε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Πηγή

  • Δημοσιεύτηκε:

    16 Φεβρουαρίου 2019

  • Κατηγορίες:

    Κοινωνία