Δημήτρης Μπαξεβανάκης: Στην τελική ευθεία ο αυτοκινητόδρομος

Παρέμβαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής

Όσα αναφέρθηκαν σήμερα ίσως δεν ήταν γνωστά στα περισσότερα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, όμως για μας τους βουλευτές της Δυτικής Ελλάδας έχουν ακουστεί αρκετές φορές. Είναι τόσο αποκαλυπτικά τα στοιχεία αυτά που στις διάφορες συσκέψεις και συναντήσεις έχουν εξηγηθεί κατ’ επανάληψη, τόσο από τον Υπουργό όσο και από τους υπηρεσιακούς παράγοντες και τους μελετητές του έργου, που είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι οι τοπικοί βουλευτές του παλιού δικομματικού κατεστημένου θα τα αγνοήσουν για άλλη μια φορά. Ακριβώς γιατί είναι άκρως ενοχλητικά γι’ αυτούς.

Έχει αποδειχθεί αλλεπάλληλες φορές ότι το έργο δεν θα γινόταν ποτέ με την ενιαία δημοπράτηση. Δεν έχει αποδειχθεί από εμάς, έχει αποδειχθεί από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες με τους δεδομένους κυκλοφοριακούς φόρτους προέκριναν την κατασκευή δρόμου μικρότερης διατομής και όχι αυτοκινητόδρομου, τον οποίο δεν ήταν διατεθειμένες να χρηματοδοτήσουν.

Καταλαβαίνουμε το πρόβλημα που έχουν οι συνάδελφοι της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. της περιοχής μας. Έχουν εγκληματικές, και προσωπικές, ευθύνες και προσπαθούν να τις αποσείσουν, όταν το 2013 με την ψήφο τους απεντάχθηκε το έργο νότια της Πάτρας από την ενιαία παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Και γιατί απεντάχθηκε το έργο νότια της Πάτρας; Γιατί, απλώς, δεν συνέφερε τους εργολάβους. Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι ήταν τέτοιοι που τα διόδια δεν θα απέδιδαν όσο οι εργολάβοι υπολόγιζαν, κοινώς θα έμπαιναν «μέσα». Έτσι έφυγε το ζημιογόνο κομμάτι και η τότε κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ τους άφησε μόνο το «φιλέτο» Κορίνθου – Πατρών, που είναι κερδοφόρο. Αυτό έγινε τότε με την ψήφο και του κ. Κουτσούκου και του κ. Τζαβάρα. Οι ευθύνες τους, λοιπόν, τους βαραίνουν και το καταλαβαίνουμε, αλλά αφορούν αυτούς, ας το διαχειριστούν με όποιον τρόπο μπορούν.

Αυτό, όμως, που τους ενοχλεί πολύ είναι ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία, αφού καταφέραμε να ξεπεράσουμε πολλές δυσκολίες και χρονοβόρες διαδικασίες, όπως

– Επανυπολογισμό των απαιτούμενων ποσοτήτων υλικών, που αποδείχτηκαν διπλάσιες από τις αρχικά υπολογισμένες

– Επανεκτίμηση των κυκλοφοριακών φόρτων στις νέες συνθήκες

– Σύνταξη της μελέτης κόστους – οφέλους

– Υποβολή και έγκριση του φακέλου «μεγάλου έργου» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

– Ένταξη του έργου για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ

– Έλεγχο των συμβάσεων από το ελεγκτικό συνέδριο

Φτάνουμε, λοιπόν, στην τελική ευθεία για την υπογραφή των συμβάσεων. Αυτό είναι που τους ενοχλεί. Ότι το έργο ξεκινά. Και όλοι ξέρουμε ότι θα ολοκληρωθεί. Όπως ολοκληρώθηκε η Κορίνθου – Πατρών σε δύο μόλις χρόνια. Εμείς οι Ηλείοι έχουμε πικρή εμπειρία αναμονής και ταλαιπωρίας από τον δρόμο Κορίνθου – Πατρών, αυτή την καρμανιόλα που επί δεκαετίες ταλαιπωρούσε και τους Αχαιούς και όλη τη Δυτική Ελλάδα.

Τούτη, λοιπόν, η Κυβέρνηση και ο παρών Υπουργός το ολοκλήρωσαν σε δύο χρόνια. Γιατί δεν μπορούσαν οι προηγούμενοι τόσα χρόνια να τον φτιάξουν; Είμαστε εμείς πιο έξυπνοι, πιο ικανοί; Όχι, βέβαια. Ίσα – ίσα και ερασιτέχνες ήμασταν και απειρία είχαμε, όμως τα καταφέραμε και τελείωσε ο δρόμος Κορίνθου – Πατρών. Το γιατί, το καταλαβαίνει ο κόσμος. Γιατί τα χρήματα που είναι για τα έργα πηγαίνουν στα έργα και όχι σε άλλες τσέπες. Γι’ αυτό τελείωσε η Κορίνθου – Πατρών και όλες οι συμβάσεις παραχώρησης και γι’ αυτό γίνονται και ολοκληρώνονται τα έργα επί των ημερών μας. Γι’ αυτό ξεκινά και θα ολοκληρωθεί και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου.


Πηγή