Ο «Γολγοθάς» των κατοίκων της Δυτικής Αχαΐας- Προβλήματα από τη νέα Πατρών- Πύργου


Αναλυτικό δημοσίευμα για τα προβλήματα που θα προκύψουν στη Δυτική Αχαΐα από τη νέα Πατρών- Πύργου δημοσιεύεται σήμερα στη «Γνώμη» με την επιμέλεια του δημοσιογράφου, Δημήτρη Αβραμίδη.

Όπως γράφει «καθώς ξεκινούν οι εργασίες στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου, βγαίνουν στην επιφάνεια αστοχίες και προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως στα φάση της σύνταξης των μελετών.

Αυτό προέκυψε πανηγυρικά από σύσκεψη που έγινε προχθές το βράδυ στον Κάτω Αλισσό.

Εκεί τότε οι κάτοικοι απέκτησαν μια πρώτη γνώση του ακριβούς αντικειμένου που θα εκτελεστεί από τον ανάδοχο του έργου.

Πρόκειται για την 7η εργολαβία της Πατρών-Πύργου με ανάδοχο την εταιρεία Ιντερκάτ (Αφοί Παπαϊωάννου) που αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τον κόμβο της ΒΙΠΕ μέχρι την Αχαγιά, ακριβέστερα μέχρι τον κόμβο στο Γομοστό.

ΟΙ ΚΟΜΒΟΙ

Ποια είναι η εικόνα που τώρα πια είναι ξεκάθαρη;

Κόμβοι με την πλήρη έννοια της λέξης θα είναι οι εξής: Στην έξοδο της περιμετρικής (Μιντιλόγλι) στη διασταύρωση της ΒΙ.ΠΕ., στην Αχαγιά (Γομοστό) κι έπειτα στη Βάρδα. Από αυτά και μόνο από αυτά τα σημεία θα μπορεί κανείς να μπει ή να βγει στον κλειστό αυτοκινητόδρομο που κατασκευαστεί.

ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΧΑΓΙΑΣ

Ένα πρώτο πρόβλημα αφορά τους κατοίκους της Αχαγιάς. Εάν θέλουν να μπουν και να ταξιδέψουν επί του κλειστού αυτοκινητόδρομου η επιλογή τους θα είναι να διανύσουν πρώτα μια διαδρομή περίπου επτά χιλιομέτρων, στην παλιά εθνική οδό, μέχρι να φτάσουν στον κόμβο του Γομοστού.

Το πιθανότερο είναι, αν θέλουν να έλθουν στην Πάτρα, να κάνουν όλη τη διαδρομή κατ’ ευθείαν από την παλιά εθνική οδό. Τι σημαίνει αυτό; Μποτιλιαρίσματα, σημαντικοί κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων και όχι μόνο.

ΔΥΣΧΕΡΕΙΕΣ ΣΕ ΑΛΙΣΣΟ ΚΑΙ ΛΟΥΣΙΚΑ

Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στον Αλισσό και κατ’ επέκταση στα Λουσικά, στο Αχαϊκό και σ’ όλα τα γύρω χωριά.

Επί της ουσίας η πρόσβασή τους τόσο στον κλειστό αυτοκινητόδρομο όσο και στην παλιά εθνική οδό καθώς και στην παραλιακή ζώνη γίνεται εξαιρετικά δυσχερής.

Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΡΑ… ΚΑΙ Η ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ

Σήμερα η πρόσβασή τους στην υπάρχουσα εθνική οδό, στην παλιά εθνική οδό αλλά και στην παραλία εξυπηρετείται από τρία σημεία.

Από τη διάβαση στο ύψος των εγκαταστάσεων Κομνηνού όπου υπάρχει και φανάρι, από τη διασταύρωση στην πρώην τουβλοποιία Μούγιου και από τη διάβαση του Κάτω Αλισσού.

Στον υπό κατασκευή κλειστό αυτοκινητόδρομο οι διαβάσεις Κομνηνού και Μούγιου καταργούνται εντελώς.

Στη διασταύρωση Μούγιου προβλέπεται μια σύνδεση που όμως δεν θα οδηγεί στην παλιά εθνική οδό αλλά στον παραλιακό οικισμό. Η έξοδος στην παλιά εθνική οδό θα γίνεται διά μέσου μικρών αγροτικών δρόμων (γράνες).

Εν λειτουργία θα παραμένει μόνο η υπόγεια διάβαση του Κάτω Αλισσού που οδηγεί στην παλιά εθνική οδό. Αυτό προβλέπεται κι άλλο δεν έχει.

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΤΑΞΙΔΙ ΑΠΟ ΤΟΝ… ΑΛΙΣΣΟ

Οι συνέπειες προβλέπονται αθρόες. Οι κάτοικοι του Αλισσού που θα θέλουν να κάνουν χρήση του υπεραστικού λεωφορείου ή του προαστιακού θα πρέπει να κάνουν ένα μικρό ταξίδι.

Οι κάτοικοι των παραπάνω χωριών θα πρέπει αντί της ευθείας που τους οδηγεί στον κόμβο Κομνηνού να διασχίσουν τους δύο Αλισσούς, σε δύσκολους δρόμους.

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΕΛ

Το ίδιο ισχύει για τους μαθητές που πηγαίνουν στην Αχαγιά, για τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ που είναι άγνωστο αν θα συνεχιστούν ενώ σοβαρές δυσκολίες θα αντιμετωπίσει η κίνηση φορτηγών για μεταφορά αγαθών και προϊόντων αλλά και η πρόσβαση σε αγροτικές ιδιοκτησίες και εκμεταλλεύσεις εκατέρωθεν του κλειστού αυτοκινητόδρομου».


Πηγή