Πως θα λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων – Tι θα ισχύσει στην Πατρών – Κορίνθου

Το νέο Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με χιλιομετρική χρέωση θα είναι ένα σύστημα διοδίων ελεύθερης ροής (free flow), με χρέωση αυστηρά ανάλογη της διανυόμενης από τον χρήστη χιλιομετρικής απόστασης και με βασική προτεραιότητα την ευχρηστία και τη φιλικότητα προς τον χρήστη.

Σε ότι αφορά τη μέθοδο λειτουργίας του, αυτή θα είναι διττή, διαφορετική για δύο κύριες κατηγορίες οχημάτων: τα οχήματα Ιδιωτικής Χρήσης και τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσης.

Για τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσεως, η λειτουργία του συστήματος διοδίων θα γίνεται με την εγκατάσταση Εποχούμενων Συσκευών (On Board Units – OBUs), μέσω των οποίων θα καταγράφεται δορυφορικά η κίνησή του επί του οδικού δικτύου.

Το Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων θα μετρά αυτόματα τη διανυθείσα απόσταση και θα υπολογίζει αυτόματα το οφειλόμενο οδικό τέλος.

Το σύστημα, τόσο για λόγους συμμόρφωσης με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία όσο και για λόγους λειτουργικής ευκολίας, θα ενσωματώσει βασικούς μηχανισμούς διαλειτουργικότητας που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Τηλεδιοδίων (European Electronic Tolling Service – EETS).

Για τα οχήματα Ιδιωτικής Χρήσης προβλέπεται η λειτουργία του συστήματος διοδίων, βάσει της οπτικής αναγνώρισης των πινακίδων οδικής κυκλοφορίας του κάθε οχήματος.

Το σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Automatic Number Plates Recognition – ANPR ή σύστημα video tolling) θα ταυτοποιεί το όχημα από τις πινακίδες κυκλοφορίας και βάσει της χιλιομετρικής απόστασης που αυτό έχει διανύσει, θα υπολογίζει αυτόματα το οφειλόμενο οδικό τέλος.

Επιπλέον, το Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων θα παρέχει και πρόσθετες λειτουργίες, όπως ζύγιση εν κινήσει κατά τη διέλευση από ικριώματα ελέγχου, ανάγνωση έξυπνου ταχογράφου και παρακολούθηση διαδρόμου.

«Το Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων αποτελεί ένα ενιαίο σύστημα με πλήρη διαλειτουργικότητα, το οποίο θα αντικαταστήσει το σημερινό κατακερματισμένο σύστημα κλειστών μεμονωμένων τμημάτων μικρών αυτοκινητοδρόμων.

Για το λόγο αυτό, εκτός των άλλων, θα λειτουργεί κοινό κέντρο επιχειρήσεων, καθώς και ενιαίος τηλεφωνικός αριθμός εξυπηρέτησης του κοινού», αναφέρουν τα ίδια στελέχη.

Επιπλέον, το νέο Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων θα ακολουθεί τις απαιτήσεις και προδιαγραφές διαλειτουργικότητας, μεταξύ των χωρών της ΕΕ, που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Πως θα λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων - Tι θα ισχύσει στην Πατρών - Κορίνθου

Ποιος αναλαμβάνει το έργο

Το σχήμα: «Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του νέου Ηλεκτρονικού Συστήματος αναλογικής χρέωσης Διοδίων στους Αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Ειδικότερα όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις 28 Ιουνίου η αρμόδια επιτροπή του διαγωνισμού «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση», αποσφράγισε τις οικονομικές προσφορές των δύο εναπομεινάντων σχημάτων, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Τα σχήματα αυτά ήταν:

1. Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία)

2. Μυτιληναίος – Nusz (Ουγγαρία)

Με βάση τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών και σε σχέση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που προσέφερε το κάθε σχήμα, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου των ηλεκτρονικών διοδίων το σχήμα «Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech».

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση «με τον τρόπο αυτό η προσπάθεια του υπουργείου για την αναβάθμιση της χρήσης του εθνικού οδικού δικτύου με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας διαχείρισης αποκτά άλλη μία έμπρακτη απόδειξη. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας θα είναι η οικονομικότερη και πιο σύγχρονη διαχείριση όλων των πόρων.

Όλο το σύστημα των αυτοκινητοδρόμων γίνεται, ηλεκτρονικά, μια ενιαία υποδομή.

Ο χρήστης του οδικού δικτύου δεν θα χρειάζεται να ασχολείται αν η υποδομή που κινείται ανήκει σε διαφορετικές εταιρείες ή το δημόσιο, να σταματά και να καθυστερεί. Γίνεται οικονομία κλίμακας, το όφελος της οποίας θα περάσει άμεσα στον χρήστη».

«Σκοπός του διαγωνισμού ήταν ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η συντήρηση για πέντε χρόνια ενός σύγχρονου συστήματος διαχείρισης οδικού δικτύου», επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η οποία συνεχίζει επισημαίνοντας ότι «το σύστημα λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ όλων όσων λειτουργούν στο δρόμο είτε είναι ιδιώτες είτε δημόσιο».

Με αφορμή την προσωρινή ανακήρυξη αναδόχου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Άλλη μία σημαντική πρωτοβουλία της Κυβέρνησής μας βρίσκεται στην τελική φάση για την έναρξη υλοποίησής της. Για να φτάσουμε σήμερα στην ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου υπήρξε συστηματική και μεθοδική δουλειά 2,5 χρόνων από την Υπηρεσία Οδικών Τελών του Υπουργείου, η οποία συστήθηκε από την παρούσα Κυβέρνηση, συνεργασία με τα αρμόδια όργανα της ΕΕ αλλά και με το σύνολο των παραχωρήσεων της Χώρας.

Η ολοκλήρωση του έργου αυτού θα σημάνει και το τέλος των υφιστάμενων χρεώσεων διοδίων σε πολίτες και επιχειρήσεις και την έναρξη της αναλογικής χρέωσης που θα προκύπτει από τη χρήση που θα κάνει ο κάθε ένας στο Οδικό Δίκτυο.

Μία ακόμη δέσμευσή μας υλοποιείται προς όφελος των πολιτών και της υγιούς επιχειρηματικότητας.

Τέλος, με το νέο σύστημα θα υπάρξει συνολικός έλεγχος της πορείας των παραχωρήσεων και κανένας δε θα μπορεί να αυθαιρετεί».


Πηγή