Πάτρα-Πύργος: Αγανάκτηση και ανησυχία!

Αγανάκτηση και ανησυχία κατακλύζει τους πολίτες της Ηλείας για το ζήτημα του οδικού άξονα Πάτρας-Πύργου, ύστερα από δημοσίευμα που αναφέρει πως ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο ακύρωσης των 8 διαγωνισμών που έχουν προκηρυχθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τη δημιουργία μιας νέας και ενιαίας εργολαβίας που θα ξεμπλοκάρει εντελώς το έργο.

Τα συνεχή προβλήματα που προκύπτουν και εμποδίζουν την κατασκευή του, έχουν μετατρέψει το έργο σε ένα σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας».

Η σκέψη αυτή για ξεμπλοκάρισμα δημιουργεί την ανησυχία μεγαλύτερης καθυστέρησης στους κατοίκους, για τους οποίους αυτή τη στιγμή μοναδικό ζητούμενο από τη νέα κυβέρνηση είναι να ξεκαθαρίσουν τις προθέσεις τους και τους στόχους τους για το δρόμο προτού αυξηθεί περισσότερο ο κατάλογος των θυμάτων που έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή στο συγκεκριμένο δρόμο-«καρμανιόλα», όπως έχει χαρακτηριστεί εδώ και χρόνια.

Η κατασκευή του δρόμου οφείλει να ολοκληρωθεί χωρίς καθυστέρηση, καθώς αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη και εξέλιξη του τόπου. Αυτό αποτελεί και το βασικό μήνυμα που στέλνουν στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών οι Ηλείοι, ανεξαρτήτως με το αν συμφωνούν ή όχι σχετικά με τις προθέσεις και τα νέα ενδεχόμενα υλοποίησής του που σκέφτεται ο νέος αρμόδιος υπουργός.Σύμφωνα με πηγές του περιβάλλοντος του κ. Καραμανλή, η ακύρωση μιας σειράς από διαγωνισμούς που έχουν προκηρυχθεί τα τελευταία χρόνια, είναι προτιμότερη από τη συνέχισή τους.

Αντίθετοι με τη σκέψη
του υπουργού οι πολίτες

Αντίθετοι στα σχέδια που μπορεί να φέρουν καθυστέρηση στο δρόμο Πύργου-Πατρών είναι οι πολίτες, καθώς πρόκειται για ένα έργο που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια και αντ’ αυτού δεν έχει κατασκευαστεί απολύτως τίποτα. Οι κάτοικοι δηλώνουν «μπουχτισμένοι» πλέον από τις υποσχέσεις των πολιτικών και πλέον περιμένουν να δουν μόνο έργα προκειμένου να πιστέψουν οτιδήποτε. Κατά γενική ομολογία, η σκέψη του υπουργού για κατάργηση των 8 εργολαβιών και δημιουργία μιας νέας και ενιαίας, μόνο σύμφωνους δεν βρίσκει τους Ηλείους που πιστεύουν πως ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα προκαλούσε χρονοκαθυστέρηση, κάτι που σίγουρα δεν επιθυμεί κανείς. Παρακάτω ακολουθούν οι δηλώσεις τους για τις νέες εξελίξεις για το πολυπόθητο έργο του αυτοκινητόδρομου Πύργου-Πατρών

Παναγιώτης Ντεβενέζος:

«Μία τέτοια ενέργεια θα οδηγήσει το έργο στην αρχή, γεγονός που θα προκαλέσει χρονοκαθυστέρηση. Οι Ηλείοι επιθυμούν να ετοιμαστεί ο δρόμος όσο το δυνατόν συντομότερα και με οποιοδήποτε τρόπο, χωρίς να νοιάζει κανέναν σε πόσες εργολαβίες θα χωριστεί, προκειμένου μ’ αυτό τον τρόπο να είναι ασφαλής ο κόσμος χωρίς ατυχήματα, να έρθει η ανάπτυξη και οτιδήποτε άλλο καλό μπορεί να φέρει».

Γιάννης Κριτσάρης:

«Διαβάσαμε ότι θα ακυρώσουν τις εργολαβίες για το δρόμο Πύργο-Πάτρα. Αυτό είναι πολύ σοβαρό. Επ’ ουδενί δεν πρέπει να γίνει, καθώς το έργο έχει περάσει από 40 κύματα και δεν έχουμε δει ακόμα εξέλιξη. Πρέπει να προχωρήσει και να τελειώνει. Όλα τα υπόλοιπα είναι σφάλματα. Έχει καταντήσει χειρότερα και από το γεφύρι της Άρτας. Δεκάδες είναι τα εικονοστάσια και οι τραυματισμοί που έχει προκαλέσει. Ο κόσμος υποφέρει και φτάνει στο σημείο να σκέφτεται να κάνει τη διαδρομή Πύργος-Πάτρα».

Θεόδωρος Σκουτέρης:

«Η εξέλιξη της διαδικασίας του δρόμου πρέπει να προχωρήσει με τις υπάρχουσες δεδομένες συνθήκες και να συνεχίσει με τους επόμενους μειοδότες, ώστε να καταλήξουμε στο πιο γρήγορο αποτέλεσμα. Ούτως ή άλλως αν πάμε σε νέους διαγωνισμούς, θεωρώ πως η διαδικασία θα είναι χρονοβόρα και μπορεί να χαθεί το έργο τελείως και να μπλέξουμε πάλι όπως γίνεται τόσα χρόνια».

Νίκος Τσαπαρδώνης:

«Το ζήτημα ολοκλήρωσης του δρόμου είναι για την Ηλεία ζωτικής σημασίας, μιας και αποτελεί την αρχή της ανάπτυξης που τόσα χρόνια περιμένουμε να έρθει στο νομό και έχει αργήσει, οπότε εμάς δεν μας ενδιαφέρει ποιος θα τον φτιάξει. Μοναδικό μέλημά μας είναι η κατασκευή του. Ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει είναι αποκλειστικά θέμα υπουργείου. Κανέναν δεν αφορά ποιες εταιρείες θα αναλάβουν το έργο και σε πόσες εργολαβίες θα χωριστεί. Συχνά αντιμετωπίζουμε απώλειες συνανθρώπων μας και αυτό πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει».

Αντώνης Κουβελιώτης:

«Ο δρόμος πρέπει να φτιαχτεί. Είναι κάτι καλό για το Νομό και τους κατοίκους του. Το θέλουν όλοι, ανεξαρτήτου κόμματος. Σε όλη την Ελλάδα έχουν γίνει έργα, εκτός από το Πύργος-Πάτρα. Το σκεπτικό για μια εργολαβία σίγουρα θα έχει απώλεια σημαντικού χρόνου και στο τέλος το όνειρο δε θα γίνει πραγματικότητα ποτέ. Αν δεν μπορεί κάποιος να αναλάβει την κατασκευή, να δοθεί σε άλλον και να μην κωλυσιεργούν. Με αυτό τον τρόπο δε θα τελειώσουμε ποτέ».

Νίκος Πέππας:

«Τόσα χρόνια παλεύουν. Πρέπει να ξεσηκωθούν όλοι οι βουλευτές του Νομού και εμείς οι πολίτες, προκειμένου να αποφύγουμε αυτό το μαρτύριο που ζούμε καθημερινά στο δρόμο. Έχουμε γεμίσει εικονοστάσια κατά μήκος του δρόμου. Οι κυβερνήσεις κοροϊδεύουν τον κόσμο μας. Να ξεσηκωθεί ο κόσμος και να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση της Ηλείας, που είναι παραπεταμένη. Έχω γυρίσει όλη την Ελλάδα, αλλά αυτό που γίνεται στην Ηλεία δεν γίνεται ούτε σε τριτοκοσμικές χώρες. Πρέπει να βρούμε το δίκιο μας. Όλες οι κυβερνήσεις είναι υπαίτιες για την κατάσταση αυτή. Η Ηλεία δεν είναι παιχνίδι».

Νίκος Μιχαλόπουλος:

«Η κεντρική εξουσία ευθύνεται για όλη αυτή την καθυστέρηση στην κατασκευή του δρόμου Πάτρα-Πύργος. Φαντάζομαι και πιστεύω οι τοπικοί φορείς να μην έχουν τόσο μεγάλες ευθύνες. Όσο μπορούσαν και στα πλαίσια του εφικτού το πάλεψαν. Από ‘κει και πέρα δεν ήταν σύννομοι και ταυτόσημοι με τις αγωνιώδεις προσπάθειες της τοπικής αυτοδιοίκησης η κεντρική εξουσία, η οποία κωλυσιέργησε αρκετά και ενδεχομένως να φέρει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης».

Θοδωρής Νεοφώτιστος:

«Αυτός ο δρόμος έχει καταντήσει να είναι το «γεφύρι της Άρτας». Ο δρόμος είχε δημοπρατηθεί το 2014 και ήταν έτοιμος σε μια ενιαία εργολαβία. Μάλιστα είχε δημοπρατηθεί και το 30% του έργου. Οι εκλογές που έφεραν το ΣΥΡΙΖΑ στη διακυβέρνηση της χώρας, είχαν ως αποτέλεσμα να κοπεί ο δρόμος σε 8 εργολαβίες για να πάρουν και οι υπόλοιποι εργολάβοι λεφτά. Ορίστε η κατάληξη. Δεν έχουμε δρόμο και την πληρώνουν οι πολίτες της Ηλείας. Τα πολιτικά παιχνίδια έχουν αντίκτυπο στις ζωές μας. Πρέπει όλοι οι βουλευτές του νομού να βάλουν πλάτη ώστε να γίνει ο δρόμος. Δεν υπάρχει άλλη λύση και δε γίνεται να παίζουμε με το κομμάτι Πάτρα-Πύργος. Ο δρόμος πρέπει να γίνει όπως επιτάσσει το αρχικό σχέδιο μέχρι την Τσακώνα. Πρέπει να υπάρξει η σύνδεση που είχε συμφωνηθεί με την Καλαμάτα. Αυτή είναι η ανάπτυξη. Όλα τα υπόλοιπα είναι ημίμετρα».

Σπύρος Μπλάθρας:

«Είναι όλα θέμα πολιτικής βούλησης. Το έργο πρέπει να γίνει. Έχει δεσμευτεί ο πρωθυπουργός και δεν μπορεί να κάνει πίσω. Αν θα γίνει με 8 ή με μια εργολαβία, αυτό δεν τον ενδιαφέρει σε καμία περίπτωση. Αυτό που τον νοιάζει είναι να γίνει μόνο. Αν η παρούσα κυβέρνηση θέλει να γίνει το έργο, υπάρχει ο τρόπος. Απέναντι στο κράτος δεν μπορεί να σταθεί κανείς. Είναι πανίσχυρο. Είναι θέμα καθαρά πολιτικής βούλησης και πρέπει όλοι, βουλευτές, δήμαρχοι και φορείς να πιέσουμε ώστε να γίνει. Θέλουμε να γίνει με το συντομότερο τρόπο. Λύσεις υπάρχουν και θα πρέπει να επιλεγεί η γρηγορότερη λύση για να μη θρηνήσουμε άλλα άτομα».


Πηγή