Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας – Επιμελητήριο Αχαΐας: Οι επιχειρήσεις στον ψηφιακό κόσμο

Την ανάγκη οι επιχειρήσεις να εισαχθούν στον ψηφιακό κόσμο, καθώς και το πλάνο δράσεων του Επιμελητηρίου Αχαΐας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος για την τουριστική προβολή και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας ανέδειξαν οι ομιλητές στην εκδήλωση με τίτλο «Επιχειρηματικές δεξιότητες και δυνατότητες σε έναν έξυπνο ψηφιακό κόσμο» στο πλαίσιο του 22ου Forum Ανάπτυξης– Μoney Show Πάτρας.

Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και το Επιμελητήριο Αχαΐας με εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς παρουσιάστηκε και το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online της Google για τις νέες ευκαιρίες προώθησης και προβολής τουριστικών επιχειρήσεων μέσω του διαδικτύου.

Ν. ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ: ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την έμφαση που δίνει η Περιφερειακή Αρχή στον τουρισμό και τον πολιτισμό επεσήμανε, ο αντιπεριφερειάρχης, Νίκος Κοροβέσης, επισημαίνοντας ότι σύντομα θα ανακοινωθεί ένα ευρύ σχέδιο τουριστικής προβολής σε συνεργασία με Δήμους και φορείς που θα αποτελέσει «οδηγό» για τον θεματικό και εναλλακτικό τουρισμό.

«Στόχος μας να κάνουμε τη Δυτική Ελλάδα έναν έξυπνο smart προορισμό, να είναι ένας χώρος καινοτόμος, προσβάσιμος για όλους και οι υποδομές του βασίζονται στην τεχνολογία αιχμής και αποκλειστικά σε βιώσιμη ανάπτυξη», τόνισε και προσέθεσε πως η Περιφέρεια θα δώσει έμφαση σε τέσσερις άξονες:

-Στην καινοτομία με την ανάπτυξη νέων μεθόδων και καινούριων διαδικασιών
-Στην αξιοποίηση της Τεχνολογίας
-Στην Προσβασιμότητα για όλους
-Στη βιωσιμότητα- αειφορία.

«Στο σχεδιασμό μας οι νέες τεχνολογίες θα αποτελούν το κύριο εργαλείο μας, τόσο για διείσδυση σε νέες αγορές, όσο και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών εκ μέρους των επιχειρήσεων», τόνισε.

Ν. ΑΧΙΛΛΕΟΠΟΥΛΟΣ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Νίκος Αχιλλεόπουλος επιστημονικός συνεργάτης Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και μέλος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας μίλησε για τις ψηφιακές δεξιότητες και θέσεις εργασίας.

Όπως τόνισε ο ψηφιακός μετασχηματισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, επισημαίνοντας πως οι επιχειρήσεις οφείλουν να ψηφιοποιηθούν, ενώ έφερε ως παράδειγμα της Tomas Cook η οποία όπως είπε, έκλεισε γιατί δεν επένδυσε σε αυτόν τον τομέα.

«Η σταδιακή ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων καθώς και η ψηφιακή ενιαία αγορά παρέχουν σημαντικές ευκαιρίες για την επιχειρηματικότητα και τον χώρο της απασχόλησης, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν προκλήσεις, απαιτούν αλλαγή νοοτροπίας και προσαρμογή σε μια ψηφιακή παγκοσμιοποιημένη οικονομία που αναπτύσσεται επτά φορές ταχύτερα από άλλους κλάδους της οικονομίας», ανέφερε και παρουσίασε τις ψηφιακές προκλήσεις και τις ηγετικές δεξιότητες υψηλής τεχνολογίας που είναι πλέον επιτακτικές.

Τέλος, αναφέρθηκε στις δράσεις που συμμετέχει το ΕΑΠ, καθώς και στην Διεπιστημονική και διϋπουργική πρωτοβουλία για το Brain Drain και τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της αγοράς εργασίας που είναι σε εξέλιξη.

Θ. ΤΣΟΥΜΠΕΛΗΣ: ΨΗΦΙΑΚΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Στη συνέχεια ο Θεόδωρος Τσούμπελης, Γεν. Γραμματέας Επιμελητηρίου Αχαΐας παρουσίασε τη δράση ««Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, μετάβαση στην ποιοτική επιχειρηματικότητα, με αιχμή την καινοτομία και αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας» που υλοποιεί ο φορέας.

Πρόκειται ουσιαστικά για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα αναδεικνύει με σύγχρονο και δομημένο τρόπο τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος και τα προϊόντα τους, θα προάγει τις συνεργασίες, θα αποτελεί σημείο επαφής με επιχειρήσεις σε απομακρυσμένες περιοχές και στο εξωτερικό (τηλεδιάσκεψη), θα αναδεικνύει τις επενδυτικές ευκαιρίες, κ.α.
«Ένα Ψηφιακό Οικοσύστημα Επιχειρηματικότητας αποτελεί διαδικτυακό κόμβο που συμβάλλει στην εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δράσης για την Επιχειρηματικότητα 2020 για: αξιοποίηση του ευρωπαϊκού επιχειρηματικού δυναμικού, άρση των υφιστάμενων διαρθρωτικών φραγμών, στήριξη επιχειρηματιών σε κρίσιμα στάδια του κύκλου της επιχείρησης, ριζική αλλαγή & ενδυνάμωση της νοοτροπίας της επιχειρηματικότητας στην Ευρώπη, γαλούχηση μίας νέας γενιάς επιχειρηματιών», κατέληξε.

ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τέλος, η κα Μαρίνη Γαλάνη Online Advisor του προγράμματος Grow Greek Tourism Online τόνισε πως σκοπός είναι η ενημέρωση όσο το δυνατόν περισσότερων επιχειρήσεων για τα ψηφιακά εργαλεία προβολής τους. Όπως είπε κάθε χρόνο μόνο μέσω της μηχανής αναζήτησης της Google καταγράφονται 70 εκατ. αναζητήσεις για την Ελλάδα εκ των οποίων οι 600.000 αφορούν τη Δυτική Ελλάδα. Η Πάτρα είναι η πρώτη πόλη της Δυτικής Ελλάδος όσον αφορά στην «αναζήτηση» των χρηστών, ενώ ακολουθεί η Κυλλήνη. Επίσης, από τα στοιχεία της Google προκύπτει ότι οι χρήστες αναζητούν προορισμούς για να ζήσουν την εμπειρία του ταξιδιού τους μέσω και δραστηριοτήτων, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των αναζητήσεων ξεκινά σε off season μήνες, όπως είναι ο Απρίλιος καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη έγκαιρης προετοιμασίας εκ μέρους των επιχειρήσεων.
Μάλιστα, η κα Γαλάνη έφερε ως παράδειγμα το μικρό Λεωνίδιο το οποίο μέχρι το 2013 ήταν «εξαφανισμένο» στις αναζητήσεις, όμως κατάφερε σε λίγα χρόνια να γίνει από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην αναρρίχηση με τα καταλύματα να παρουσιάζουν πλέον πληρότητα 90% από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο.

Τέλος, ανακοίνωσε πως το πρόγραμμα παρέχει τη δυνατότητα δωρεάν, online εκμάθησης για τα όλα τα εργαλεία που έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις για την προβολή τους.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Πλάτωνας Μαρλαφέκας, ο αντιπρόεδρος του φορέα, Γιάννης Πετράτος, ο πρώην Δήμαρχος Πατρέων και πρώην πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Πλάτωνας Μαρλαφέκας, επιχειρηματίες, δημοτικοί σύμβουλοι, κ.α.


Πηγή