Πάτρα: Η καραντίνα έφερε και πάλι το… τεφτέρι πάνω στους πάγκους

Το τεφτέρι επέστρεψε για τα καλά στα περίπτερα και στα μίνι μάρκετ, με τον ερχομό του κορωνοϊού.

Όχι ότι είχε φύγει ποτέ ουσιαστικά από την καθημερινότητα των επαγγελματιών αυτού του είδους που αναγκάζονται να δέχονται αυτό το άτυπο μέτρο, αφενός για να μην χάσουν την πελατεία τους και αφετέρου να διευκολύνουν ανθρώπους της διπλανής πόρτας.

Άλλωστε, οι περισσότεροι από αυτούς που ζητούν να πάρουν κάτι, λέγοντας στον καταστηματάρχη να τους το γράψει δεν το κάνουν από τσιγκουνιά, ούτε σκοπεύουν να μην πληρώσουν.

Το κάνουν από ανάγκη, επειδή πράγματι δεν έχουν χρήματα ή δεν τους περισσεύουν. Σύμφωνα λοιπόν με επαγγελματίες του είδους από το διάστημα της καραντίνας και μετά (τα καταστήματα αυτά δεν έκλεισαν καθόλου) το τεφτέρι και το βερεσέ, αυξήθηκε κατακόρυφα.

«Παίρνουν πράγματα που έχουν ανάγκη και γνωρίζουν ότι μπορούν να πληρώσουν στα τέλη του μήνα, όταν μπουν τα χρήματα της σύνταξής τους ή του μισθού τους» μας έλεγε ένας επαγγελματίας που έχει μίνι μάρκετ σε συνοικία της Πάτρας.

«Γνωρίζουμε βέβαια σε ποιους δίνουμε και τους γράφουμε στο τεφτέρι. Σε ανθρώπους που θα έχουν κάποια στιγμή τη δυνατότητα να πληρώσουν».

Το γεγονός ότι θα πληρώσουν στο τέλος ή στις αρχές του μήνα, αυτό δεν σημαίνει για τους επαγγελματίες ότι δεν τους δημιουργεί πρόβλημα στο μαγαζί τους.

«Ασφαλώς και είναι ένα θέμα για μας. Τα έξοδα τρέχουν, είναι σε καθημερινή βάση και χρειαζόμαστε ρευστό. Όμως δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό.

Αν αρνηθούμε είναι μεγάλο το ενδεχόμενο να τους χάσουμε και από πελάτες, αφού έχουμε και τον ανταγωνισμό των μεγάλων σούπερ μάρκετ. Για αυτό και οι περισσότεροι από εμάς βάζουμε καβάτζες στην άκρη όταν έχουμε χρήματα, για ώρες ανάγκης που γνωρίζουμε ότι θα έρθουν".

Σύμφωνα με τον καταστηματάρχη το 1/3 των πελατών του αυτή τη χρονική περίοδο είναι για το… τεφτέρι και ο ίδιος γνωρίζει ότι έρχονται στο μαγαζί του, κυρίως για αυτόν το λόγο. Το τεφτέρι είχε βγει στο προσκήνιο στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, συνεχίστηκε και τα τελευταία δύο χρόνια είχε σχεδόν ξεχαστεί. Πλέον με την κρίση του κορωνοϊού οι ψιλικατζίδες, τα παντοπωλεία και γενικότερα τα μικρά καταστήματα τροφίμων θα το βγάλουν ξανά και πάλι επάνω στον πάγκο τους.


Πηγή