Πάτρα: Τα δύο σχέδια του δήμου για την αύξηση των σχολικών τμημάτων και αιθουσών

Έρευνα για την αύξηση των σχολικών αιθουσών στα σχολεία της Πάτρας, έτσι ώστε να γίνουν περισσότερα τα τμήματα και λιγότεροι οι μαθητές, πραγματοποίησε ο δήμος Πατρέων προ ημερών.

Η έρευνα έγινε σε μία προσπάθεια για να δοθεί μια λύση στο πρόβλημα των αποστάσεων ασφαλείας που θα πρέπει να τηρούνται στο πλαίσιο της πανδημίας, έτσι ώστε να καμφθούν οι αντιδράσεις που υπάρχουν από τους μαθητές και τους καθηγητές και να προχωρήσει ομαλά η σχολική χρονιά.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής στην οποία συμμετείχαν μέλη των σχολικών επιτροπών του δήμου, αλλά και εκπαιδευτικοί, επιβεβαίωσαν αυτό που λέγεται από πολλούς σε εκπαιδευτικούς κύκλους.

Αίθουσες υπάρχουν για να γίνουν περισσότερα τμήματα. Αλλού είναι το πρόβλημα για το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την έρευνα, διαπιστώθηκε ότι σε 30 σχολικές μονάδες της επικράτειας του δήμου υπάρχουν δεκάδες διαθέσιμες αίθουσες που αυτή τη στιγμή δεν χρησιμοποιούνται.

Οι δημοτικοί χώροι που εξετάστηκαν

Πέρα όμως από την καταγραφή αυτή ο δήμος προχώρησε και σε μία ακόμα, έτσι ώστε η έρευνα να καλύπτει και το ενδεχόμενο που δεν θα κάλυπταν τις ανάγκες οι διαθέσιμες σχολικές αίθουσες.

Πόσοι χώροι που ανήκουν στη δημοτική περιουσία (που έχουν τέτοιες προϋποθέσεις) θα μπορούσαν να διατεθούν προσωρινά για τις σχολικές ανάγκες σε καιρό πανδημίας;

Το αποτέλεσμα της καταγραφής είναι ότι υπάρχουν αρκετοί που θα μπορούσαν να δώσουν μία λύση. Μάλιστα ο δήμος είχε αποφασίσει να διαθέσει ορισμένους από τους χώρους σε περίπτωση ανάγκης.

Από πληροφορίες που υπάρχουν ορισμένοι από τους χώρους αυτούς ήταν οι εξής: Η αίθουσα «Αίγλη» (στη Βέσο Μάρε), η «Αγορά Αργύρη», δύο κτίρια στα ανακαινισμένα παλαιά Σφαγεία, το Μ.Λ.Τ., αίθουσα στο κτίριο της πρώην ΑΔΕΠ, το νέο κτίριο της ΔΕΥΑΠ (πρώην Αχαϊκή Τράπεζα), η αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και πολλά ακόμη από κληροδοτήματα που ανήκουν στη δημοτική περιουσία.

Το πρόβλημα για την εφαρμογή τους

Ωστόσο, κανένα από τα δύο σχέδια – προτάσεις του δήμου, δεν έτυχαν της ανάλογης υποδοχής από το υπουργείο. Πού ήταν το πρόβλημα;

Για την υλοποίηση του σχεδίου θα χρειαζόταν επιπλέον προσλήψεις σε σχολικές καθαρίστριες και εκπαιδευτικούς και αν κάτι τέτοιο γινόταν στην Πάτρα είναι σίγουρο ότι θα ακολουθούσαν και άλλοι δήμοι.

Οπότε καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι το θέμα με τις αποστάσεις στα σχολεία έχει να κάνει κυρίως με το οικονομικό και τα χρήματα που είναι διατεθειμένη να δώσει η κυβέρνηση για την Παιδεία.


Πηγή