Αγωνία και στην Πάτρα για την αναμενόμενη απόφαση της νυχτερινής απαγόρευσης κυκλοφορίας

Η αύξηση των κρουσμάτων στα 667, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε, την Τρίτη ο ΕΟΔΥ, έχει θέσει άπαντες σε επιφυλακή και επαγρύπνηση.

Η έκτακτη σύσκεψη που συγκάλεσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά την ανακοίνωση των κρουσμάτων φαίνεται ότι θα φέρει αποφάσεις που αναμένεται να γνωστοποιηθούν την Παρασκευή και οι οποίες θα έχουν αντίκτυπο και στην κοινωνία της Πάτρας.

Το πιθανότερο σενάριο θέλει την γενική (σε όλη την χώρα) απαγόρευση της κυκλοφορίας από κάποια συγκεκριμένη ώρα και μετά, έτσι ώστε να σταματήσει τις συναθροίσεις.

Το ζήτημα για τους παράγοντες της αγοράς είναι το ποια θα είναι αυτή η ώρα. Αν η απαγόρευση της κυκλοφορίας είναι από τις 12 και μετά τα μεσάνυχτα τότε το κακό για τις επιχειρήσεις εστίασης, με δεδομένο ότι έτσι και αλλιώς κλείνουν πλέον εκείνη την ώρα, θα είναι μικρό.

Όσο μικρό μπορεί να είναι μπροστά στη ζημιά με το προσωρινό κλείσιμο των καταστημάτων τα μεσάνυχτα που πλέον έχει γίνει μόνιμο.

Αν η απαγόρευση αυτή της κυκλοφορίας είναι για τις 11 ή τις 10 το βράδυ, τότε μιλάμε για την απόλυτη καταστροφή για όλα αυτά τα μαγαζιά που στηρίζονται στην βραδινή ζώνη.

«Ευελπιστούμε η απόφαση αυτή να μην αφορά τις ώρες πριν από τα μεσάνυχτα» τονίζει ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ Σπύρος Στεργίου.

«Τότε θα μιλάμε για την απόλυτη καταστροφή, χωρίς καμία δόση υπερβολής» προσθέτοντας πάντως. «Μια απόφαση για απαγόρευση της κυκλοφορίας μετά τα μεσάνυχτα ή από τις 1 το βράδυ και μετά, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, από τη στιγμή που έχουν κλείσει τα καταστήματα εστίασης, έτσι ώστε να μην συνεχιστούν οι συναθροίσεις».

Το πιθανότερο είναι η απόφαση της απαγόρευσης να αφορά από τα μεσάνυχτα και μετά, όμως, μέχρι τότε μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε.

Τι τρέμει η αγορά

Πάντως, η αγορά τρέμει το ενδεχόμενο ενός νέου πιθανού lockdown και από τη στιγμή που τα κρούσματα συνεχώς αυξάνονται σε όλη την χώρα, ξέρει ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο πλέον είναι ορατό, κρίνοντας και από τις αποφάσεις που παίρνονται στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Άλλωστε, με βάση την εμπειρία της πανδημίας κάθε απαγόρευση κυκλοφορίας ή κάθε lockdown, φέρνει αρνητικές συνέπειες για την αγορά και τα καταστήματα της.


Πηγή