Παρέμβαση Ανδρέα Κατσανιώτη για το κτιριακό πρόβλημα του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκε […]

Την άμεση ανάγκη για ανεύρεση λύσης στο σοβαρό κτιριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Πάτρας (ΕΝΕΕΓΥΛ), ιδιαίτερα μάλιστα κατά την περίοδο του δεύτερου κύματος κορωνοϊού, μετέφερε με σχετική αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και με μια σειρά διαβουλεύσεων με τους αρμόδιους φορείς, ο Βουλευτής Αχαΐας ΝΔ, Ανδρέας Κατσανιώτης.

Ειδικότερα, ο κ. Κατσανιώτης, αμέσως μετά την δημοσίευση στον τοπικό τύπο, επιστολής που συνυπογράφουν ο Διευθυντής του Σχολείου, ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Πάτρας (ΕΝΕΕΓΥΛ), επικοινώνησε άμεσα με την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη, με το Δήμαρχο Πατρέων και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Κτιριακών Υποδομών (ΚτΥπ), με τους οποίους συζήτησε εκτενώς τα ζητήματα που θίγονται στην επιστολή για τις συνθήκες λειτουργίας, καταλληλόλητας (εσωτερικής διαρρύθμισης, διαθέσιμων χώρων κτλ.) και επικινδυνότητας του συγκεκριμένου κτιρίου, υποστηρίζοντας ότι δεν πληροί τις προδιαγραφές των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Την κατάσταση κάνει ακόμη πιο επικίνδυνη για την υγεία μαθητών και καθηγητών το γεγονός ότι λόγω ιδιαιτεροτήτων (π.χ. νοητική ανωριμότητα ή/και καθυστέρηση) των μαθητών πολλοί αντιμετωπίζουν δυσκολία ή και αδυναμία τήρησης κανόνων υγιεινής τόσο στον χώρο του σχολείου αλλά συχνά και στο οικογενειακό περιβάλλον, που ευνοούν τη μετάδοση του ιού covid 19 .

Επισημαίνεται ότι, ο Βουλευτής στην επικοινωνία του με το Δήμαρχο Πατρέων τόνισε την ανάγκη εξασφάλισης οικοπέδου για την ανέγερση σχολικού συγκροτήματος και ανέφερε μεταξύ άλλων ότι, το ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας, παρόλο που αποτελεί ενιαία και αυτόνομη σχολική μονάδα η οποία απαριθμεί 172 μαθητές, 65 εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, από την αρχή της λειτουργίας του, στεγάζεται σε δύο διαφορετικά κτήρια αντιδιαμετρικά, στις δύο άκρες της πόλης μας (Ανθούπολη και Μπεγουλάκι). Ωστόσο, πέρα από τα προβλήματα που δημιουργεί η ΄διάσπαση’ της σχολικής μονάδας, κανένα από τα δύο κτίρια δεν πληροί ούτε καν τις στοιχειώδεις προδιαγραφές ενός κτιρίου που στεγάζει μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες.

Ο κ. Κατσανιώτης σε δήλωσή του σχετικά με το θέμα ανέφερε:

«Αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας για τους μαθητές/τριες, τους γονείς & κηδεμόνες, την εκπαιδευτική κοινότητα του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Λυκείου Πατρών (ΕΕΝΕΓΥΛ) αλλά και ευρύτερα την κοινωνία της Πάτρας, να δρομολογηθεί άμεσα, η ανέγερση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, ενός σύγχρονου και ασφαλούς σχολικού συγκροτήματος και θα καταβάλλω κάθε προσπάθεια, σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την άμεση ανεύερεση λύσης για την επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος που ειδικά τώρα, με τον κορωνοϊό, γίνεται οξύτατο.

Όλα τα σχολεία Ειδικής Αγωγής πρέπει να είναι κατασκευασμένα με προδιαγραφές να φιλοξενήσουν μαθητές με Αναπηρίες & Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία, διότι μεταξύ άλλων, αυτά τα σχολεία, είναι συνυφασμένα όχι μόνο με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και με την καταλληλότητα λειτουργίας τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών».


Πηγή