Εσφαλμένη διατύπωση του νόμου οδηγεί μαθητές των Μουσικών Σχολείων να επιδιώκουν να μείνουν μεταξεταστέοι

Οδηγεί έναν μαθητή, που σε μάθημα μουσικής παιδείας βαθμολογηθεί κάτω από 10, προκειμένου να μην απομακρυνθεί από το μουσικό σχολείο να επιδιώξει να βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση και σε ένα τουλάχιστον μάθημα γενικής παιδείας

Εάν ένας μαθητής Μουσικού Σχολείου αποτύχει π.χ. σε 2 μαθήματα μουσικής παιδείας και σε 1 μάθημα γενικής παιδείας, έχει τη δυνατότητα να δώσει επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο. Αν όμως αποτύχει μόνο σε 1 μάθημα μουσικής παιδείας, αλλά έχει επιτύχει σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας ΔΕΝ του δίνεται η ευκαιρία επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο και απομακρύνεται από το μουσικό σχολείο!

Αυτό υποστηρίζουν οι Σύλλογοι Γονέων Μουσικών Σχολείων σε κοινό ανακοινωθέν, γεγονός το οποίο αποδίδουν σε σφάλμα διατύπωσης του στην υπ. αριθμ. 20923/Δ2/2021 Υπουργική Απόφαση σχετικά με τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων (ΦΕΚ. 878/Β/5-3-2021)

Ακολουθεί η ανακοίνωση των Συλλόγων

Με την παρούσα επιστολή επισημαίνουμε το σοβαρό σφάλμα, που ενυπάρχει στην υπ. αριθμ. 20923/Δ2/2021 Υπουργική Απόφαση σχετικά με τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων (ΦΕΚ. 878/Β/5-3-2021).

Συγκεκριμένα στα κατωτέρω άρθρα αναφέρεται :

9.α. Ο μαθητής του Μουσικού Γυμνασίου κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,

Ι. όταν έχει σε κάθε μάθημα γενικής παιδείας και σε κάθε μάθημα μουσικής παιδείας βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή

II. όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης από τα μαθήματα γενικής παιδείας και τα μαθήματα μουσικής παιδείας τουλάχιστον δεκατρία (13).

9 β. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα γενικής παιδείας και μουσικής παιδείας στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα έξι (6) μαθήματα εκ των οποίων τα τέσσερα (4) πρέπει να είναι γενικής παιδείας και τα υπόλοιπα δύο (2) πρέπει να είναι μουσικής παιδείας.

10. α. Μαθητής των Α’ και Β’ τάξεων εφόσον κριθεί άξιος προαγωγής τον Ιούνιο αλλά δεν έχει σε κάθε μάθημα μουσικής παιδείας βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10), τότε μετεγγράφεται σε άλλο Γυμνάσιο γενικής παιδείας στην αντίστοιχη τάξη προαγωγής του.

β. Μαθητής της Γ’ τάξης εφόσον κριθεί άξιος απόλυσης τον Ιούνιο αλλά δεν έχει σε κάθε μάθημα μουσικής παιδείας βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10),δεν έχει δικαίωμα εγγραφής στο Γενικό Μουσικό Λύκειο αλλά δύναται να εγγραφεί σε οποιονδήποτε άλλον τύπο Λυκείου.

Δηλαδή, ερμηνεύοντας τα παραπάνω άρθρα, εάν ένας μαθητής αποτύχει π.χ. σε 2 μαθήματα μουσικής παιδείας και σε 1 μάθημα γενικής παιδείας, έχει τη δυνατότητα να δώσει επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο. Αν όμως αποτύχει μόνο σε 1 μάθημα μουσικής παιδείας, αλλά έχει επιτύχει σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας ΔΕΝ του δίνεται η ευκαιρία επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο και απομακρύνεται από το μουσικό σχολείο!

Είναι χαρακτηριστικό του παραλογισμού, που δημιουργεί η συγκεκριμένη απόφαση, η οποία οδηγεί έναν μαθητή, που σε μάθημα μουσικής παιδείας βαθμολογηθεί κάτω από 10, προκειμένου να μην απομακρυνθεί από το μουσικό σχολείο και να έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο, να επιδιώξει να βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση και σε ένα τουλάχιστον μάθημα γενικής παιδείας, έτσι ώστε να κριθεί μετεξεταστέος!!!

Είναι προφανές ότι πρόκειται για εσφαλμένη διατύπωση της Υπουργικής Απόφασης, στην οποία το άρθρο 9α συγκρούεται με το άρθρο 10α,β, γεγονός που μπορεί να επιφέρει σοβαρότατα προβλήματα στους μαθητές των μουσικών σχολείων. Είναι αδιανόητο – και μάλιστα μετά από δύο χρόνια απομάκρυνσης από τις σχολικές αίθουσες εξαιτίας της πανδημίας- ένας μαθητής ο οποίος προέρχεται από Μουσικό Σχολείο να επαναλαμβάνει την τάξη επειδή δεν έχει επιτύχει την βάση του 10 σε ένα μάθημα γενικής παιδείας και τρία μουσικά μαθήματα, σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο μαθητή γενικού γυμνασίου, στον οποίο δίνεται η δυνατότητα επανεξέτασης. Είναι επίσης αδιανόητο μαθητής με υψηλό μέσο όρο να υποχρεώνεται σε εγκατάλειψη των μουσικών σπουδών του χωρίς να του δίνεται το δικαίωμα της επανεξέτασης ακόμα κι αν δεν έχει επιτύχει σε ένα μόνο μάθημα την οριζόμενη βάση. Είναι ακατανόητο να αντιμετωπίζονται με αυτόν τον τιμωρητικό τρόπο μαθητές και να οδηγούνται στην έξοδο από την μοναδική δωρεάν δημόσια καλλιτεχνική εκπαίδευση χωρίς το δικαίωμα της δεύτερης ευκαιρίας επειδή έχουν υποπέσει στο τρομερό αδίκημα της αποτυχίας σε τρία αντί των δύο μουσικά μαθήματα. Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε την άμεση, επείγουσα διόρθωση της συγκεκριμένης Υπουργικής Απόφασης.

Ευελπιστούμε στην άμεση ανταπόκρισή σας και επιφυλασσόμαστε για κάθε έννομο συμφέρον μας, να προσφύγουμε νομικά κατά της εσφαλμένης, άδικης, παράλογης, παράτυπης και αντιφατικής διατύπωσης του συγκεκριμένου άρθρου (10α,β) της ως άνω αναφερόμενης Υπουργικής Απόφασης.

Με εκτίμηση,

Τα μέλη του ΔΣ

Καραμπάτος Βασίλειος ( Μουσικό Σχολείο Κέρκυρας )

Καστρίτη Αγγελική ( Μουσικό Σχολείο Λιβαδειάς )

Μουμτζάκη Χριστίνα ( Μουσικό Σχολείο Πειραιά )

Μπενέτος Αντώνιος ( Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου Δραπετσώνας )

Ρούνης Γεώργιος ( Μουσικό Σχολείο Τριπόλεως )

Σοφικίτου Αντωνία ( Μουσικό Σχολείο Πειραιά )

Στούπα Αικατερίνη ( Μουσικό Σχολείο Αθηνών )

Σωτηρόπουλος Βασίλειος ( Μουσικό Σχολείο Αργολίδος )

Τασιούλας Βασίλειος ( Μουσικό Σχολείο Ιλίου )

The post Εσφαλμένη διατύπωση του νόμου οδηγεί μαθητές των Μουσικών Σχολείων να επιδιώκουν να μείνουν μεταξεταστέοι first appeared on Lefkas News.


Πηγή