Πάτρα: Η ΟΙΚΙΠΑ για την “Εβδομάδα Κινητικότητας”

Σε ανακοίνωση αναφέρεται ότι:

Σύμφωνα με μη αμφισβητούμενα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις μεταφορές κατευθύνεται το ένα τρίτο της συνολικής τελικής ενέργειας που αναλώνεται στην ΕΕ. Το πετρέλαιο είναι η πρώτη πηγή. Αυτό σημαίνει ότι οι μεταφορές συμβάλλουν σημαντικά στην κλιματική κρίση και μάλιστα χωρίς τάση μείωσης της συμβολής αυτής, όπως συμβαίνει με την παραγωγή ηλεκτρισμού και τη βιομηχανία.

Επομένως πρώτος και κύριος λόγος για βαθιές μεταβολές στο σύστημα μεταφορών, αστικών και μη, είναι η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Υπάρχουν όμως και οι εξίσου σημαντικές παράμετροι της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης, βασικών και γενικών απειλών για την υγεία.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, ένας θεσμός με αυξανόμενη επιτυχία, ιδρύθηκε με σκοπό να αποτελέσει ευκαιρία οι πολίτες να στοχαστούν τη σημασία των μεταφορών για το κλίμα και την ποιότητα ζωής και οι αρχές να προχωρήσουν στην έρευνα και την υιοθέτηση νέων, βιώσιμων μεταφορικών μοντέλων, βασισμένων στην προτεραιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, στη μείωση της χρήσης Ι.Χ. και φορτηγών στην ουσιαστική συμμετοχή του ποδηλάτου και της πεζή μετακίνησης στην αστική κινητικότητα, στην ανταλλαγή καλών πρακτικών και φυσικά, στην συνεπή και επείγουσα εφαρμογή τους.

Ειδικότερα, για την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα μια στροφή προς την βιώσιμη κινητικότητα σημαίνει σήμερα:

Προώθηση του ποδηλάτου ως μέσου όχι απλώς αναψυχής αλλά καθημερινής μετακίνησης μέσω της υλοποίησης ΔΙΚΤΥΟΥ (υπάρχει η μελέτη Βλαστού στο Δήμο Πατρέων και συντάσσεται από το Δήμο το Σχέδιο Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)) και όχι απλώς μεμονωμένων ποδηλατοδρόμων.
Ενίσχυση σε πυκνότητα δρομολογίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πόλης μας (αστικά λεωφορεία και προαστιακός κυρίως σήμερα), ουσιαστική συντήρηση όλων των στάσεων.
Παράλληλα, μια τολμηρή εθνική πολιτική πιο προσιτής οικονομικά μηνιαίας ή ετήσιας κάρτας μετακίνησης σε όλα τα ΜΜΜ όπως έγινε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Λουξεμβούργο) με σημαντική μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα σ αυτές
Διασφάλιση της διατήρησης και λειτουργίας του Προαστιακού σε συνδυασμό με κατασκευή της Νέας Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων και ουσιαστική συντήρηση του υπάρχοντος προαστιακού γιατί οι βλάβες γίνονται συχνότερες. Αυτό συνεπάγεται την ανάγκη αποδοχής ρεαλιστικών και όχι μαξιμαλιστικών λύσεων σε ότι αφορά την υλοποίηση της στο πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας.
Οραματικός σχεδιασμός και υλοποίηση μιας αναβαθμισμένης σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς (τραμ), συνδεόμενο με τον υπάρχοντα προαστιακό και την μελλοντική σύνδεση με τον σύγχρονο σιδηρόδρομο , των πανεπιστημιακών χώρων (Ρίο και Κουκούλι).

Οι ίδιοι οι πολίτες χρειάζεται να είμαστε έτοιμοι να αγκαλιάσουμε έμπρακτα αλλαγές και καλές πρακτικές γιατί όλοι, και όχι μόνο οι αρχές έχουμε ευθύνη να περάσουμε σε μια νέα, βιώσιμη, εποχή καλύτερων για το κλίμα, την υγεία και το οικονομικό κόστος μεταφορών. Η Οικολογική Κίνηση Πάτρας θα συνεχίσει να προβάλλει τέτοιες λύσεις και να τις υποστηρίζει με όποιες δυνάμεις διαθέτει.


Πηγή