Πάτρα: Με λιγότερους “κωδικούς” τα φυσικά εμπορικά καταστήματα στο μέλλον

Το διαδίκτυο και οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν μπει για τα καλά στο λιανικό εμπόριο, μεταλλάσσοντας σε μεγάλο βαθμό τις συναλλαγές, έστω και αν δεν έχουν μετατοπίσει από τον πρωταγωνιστικό ρόλο το παραδοσιακό εμπόριο και τις φυσικές αγορές.

Έχει όμως περιορίσει τα είδη που μπορεί να βρει κανείς στα φυσικά καταστήματα και κατά αυτή την έννοια έχει μειώσει και το εμπόρευμα, αλλά και τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα παραδοσιακό μαγαζί στο πελάτη του.

Πώς γίνεται αυτό; Υπάρχει πλέον μια νέα τάση στις πολυεθνικές εταιρείες και στα μεγάλα brands που έχουν από πίσω τους κολοσσούς, στο είδος που αντιπροσωπεύουν.

Στηριζόμενες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και στα σύγχρονα e- shops που έχουν στήσει, κάνοντας από εκεί αγορές από δεκάδες καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, έχουν σταματήσει να διοχετεύουν τα είδη τους σε φυσικά καταστήματα που δεν αποτελούν αποκλειστικές αντιπροσωπίες τους.

Δίνουν μόνο σε καταστήματα που στήνονται με την δική τους φίρμα, χωρίς να υπάρχει ένα άλλο brand εκεί και που φυσικά τον έλεγχο τον έχει επί της ουσίας η ίδια η εταιρεία η αντιπροσωπία με την οποία συνεργάζονται σε όλη την χώρα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης είναι μεγάλο brand αθλητικών υποδημάτων και ρουχισμού που δεν βρίσκει πλέον εύκολα κάποιος σε ένα κατάστημα αυτού του κλάδου, σε μια παραδοσιακή μικρομεσαία επιχείρηση με αθλητικά ρούχα.

Αν αυτή η τάση επεκταθεί στο μέλλον από ακόμα περισσότερες πολυεθνικές και μεγάλα brands τότε ουσιαστικά θα δημιουργηθεί ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα για το μέσο κατάστημα που στηρίζεται σε αυτές τις φίρμες για να προσελκύσει τον καταναλωτή του.


Πηγή