Αχαϊα: Αλαλούμ άνευ προηγουμένου με τις εξετάσεις οδήγησης που έχουν να γίνουν εδώ και έξι μήνες

Υποτίθεται ότι πήγε να διορθώσει τα κακώς κείμενα του συστήματος εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, αλλά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προκαλέσει ένα απίστευτο αλαλούμ χωρίς ορατή διέξοδο.
Εδώ και έξι μήνες, οι εξετάσεις είχαν ανασταλεί επ΄αόριστον λόγω της αποχής των εξεταστών και τώρα που τέθηκε σε ισχύ το νέο και αδιάβλητο σύστημα, όλοι οι επλεκόμενοι φορείς διαπίστωσαν με έκπληξη ότι εξετάσεις δεν μπορούν να γίνουν προς το παρόν. Οι Εκπαιδευτές Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής και οι Σχολές Οδηγών της Πάτρας, με ανακοίνωση που εξέδωσαν χθες το απόγευμα, τονίζουν ότι τόσο οι ίδιοι, όσο και οι υποψήφιοι οδηγοί, υφίστανται το τελευταίο διάστημα μια ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Από τον Οκτώβριο του 2018 έως και τα τέλη Φεβρουαρίου η «αποχή» των εξεταστών από το έργο των εξετάσεων λόγω της κόντρας τους για οικονομικούς λόγους με το υπουργείο Μεταφορών, κράτησε σε ομηρία όλο τον κλάδο και τους υποψήφιους οδηγούς και εξεταστές.
Τον Μάρτιο και αφού τελικά «τα βρήκαν» υπουργείο και εξεταστές, ξεκίνησαν οι εξετάσεις για μια μόλις εβδομάδα, αλλά ξανασταμάτησαν. Ο λόγος είναι το νέο νομοσχέδιο που έφερε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και έγινε νόμος του κράτους, το οποίο φέρνει μεγάλες αλλαγές στις διαδικασίες των εξετάσεων, τις οποίες όμως, κανείς δεν ήταν έτοιμος να εφαρμόσει, ακόμα και το ίδιο το Υπουργείο και που όλοι οι εμπλεκόμενοι (εκπαιδευτές, εξεταστές, ασφαλιστικές εταιρείες κ.λπ.) φώναζαν πως είναι πρακτικά αδύνατο να εφαρμοστούν.
Ενδεικτικά με τον νέο νόμο, απαιτούνται κλωβοί απενεργοποίησης των κινητών στις αίθουσες θεωρητικών εξετάσεων και κάμερες παρακολούθησης, τα οποία φυσικά δεν διατίθενται από καμία υπηρεσία μέχρι σήμερα.
Επιτάσσονται εκτός των άλλων τα εκπαιδευτικά οχήματα των σχολών οδήγησης, αφού το Υπουργείο απαιτεί να τα χρησιμοποιεί για να κάνει εξετάσεις, χωρίς την παρουσία των εκπαιδευτών την ώρα της εξέτασης, αφήνοντας πρωτίστως την ασφάλεια των εξεταζόμενων υποψηφίων οδηγών στο έλεος της μοίρας.
Μάλιστα για αυτό τον λόγο απαιτείται να προσκομίζει ο υποψήφιος ειδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο, που θα τον καλύπτει στο στάδιο της εξέτασης, όταν θα βρίσκεται μόνος του εντός του οχήματος, με κόστος που φυσικά θα επιβαρύνει τον ίδιο. Και ενώ οι ασφαλιστικές ενημερώνουν με επιστολές τους πως τέτοιο προϊόν δεν υπάρχει, το Υπουργείο επιμένει να το ζητάει.
Επιστρατεύει ακόμα και τους εκπαιδευτές οδήγησης, εξαναγκάζοντάς τους να επιβαίνουν κατά τις εξετάσεις σε οχήματα όχι δικά τους, αλλά συναδέλφων τους, δημιουργώντας μεγάλα εργασιακά προβλήματα, αλλά και δυσκολίες στους υποψηφίους που θα πρέπει να ανέχονται με το έτσι θέλω διαφορετικό εκπαιδευτή, από αυτόν που επέλεξαν και πλήρωσαν για την εκπαίδευσή τους.
«Είμαστε όλοι δέσμιοι της αδιαλλαξίας και της προχειρότητας ενός υπουργείου, που σχεδιάζει στον αέρα χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη γνώμη κανενός» τονίζουν οι εκπαιδευτές οδηγών στην ανακοίνωσή τους.
Το εν λόγω ζήτημα έχει προσλάβει πλέον διαστάσεις χιονοστιβάδας, δεδομένου ότι το πάγωμα των εξετάσεων για την παροχή διπλωμάτων οδήγησης έχει αρχίσει να δημιουργεί σημαντικά προβλήματα όχι μόνο στους υποψήφιους οδηγούς, αλλά και σε ολόκληρους κλάδους της οικονομίας, όπως οι πωλήσεις αυτοκινήτων και οι σχολές οδηγών.
Ιδιαίτερα οι τελευταίες αντιμετωπίζουν στην πλειονότητά τους πρόβλημα επιβίωσης, αφού εδώ και μήνες δεν έχουν καθόλου έσοδα, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις να έχουν απλήρωτους υπαλλήλους και ταυτόχρονα να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.

Disclaimer:

Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου.

  • Δημοσιεύτηκε:

    20 Μαρτίου 2019

  • Κατηγορίες:

    Κοινωνία