«Πιάσαμε πάτο. Ας μην ξύνουμε το βαρέλι…», γράφει ο Διονύσης Μάμαλος.

Κοινωνία «Πιάσαμε πάτο. Ας μην ξύνουμε το βαρέλι…», γράφει ο Διονύσης Μάμαλος.

Ο Θεός του Ισραήλ για να τιμωρήσει τον Φαραώ που δεν άφηνε τον λαό του Ισραήλ να φύγει από τη χώρα για να λατρεύει τον Θεό του ελεύθερα, έριξε τις δέκα πληγές στη χώρα.

Πιθανόν ο Θεός της Ελλάδας για να μας τιμωρήσει, γιατί είμαστε ανίκανοι να κατοικούμε αυτό το νησί, που θεωρείται «θαύμα της φύσης» απ’ όσους το έχουν επισκεφτεί, μας «έριξε» τις ΕΦΤΑ πληγές, μπας και βάλλουμε μυαλό.

Πρώτη πληγή, τα σκουπίδια. Είναι αδιανόητο, ένας τουριστικός προορισμός της εμβέλειας της Κέρκυρας, να είναι τόσο βρώμικος και να μην έχει καταφέρει, τόσα χρόνια να βρει τρόπο να διαχειριστεί τα απορρίμματα. Αλίμονο μας, αν για τέταρτη συνεχόμενη τουριστική περίοδο, έρθουν οι επισκέπτες και «φάνε» τα μούτρα τους στα «βουνά» με τα σκουπίδια. Δεν μας σώζει τίποτα. Το πλήγμα θα είναι τεράστιο.

Δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει, δεν είμαι ειδικός αλλά σίγουρα κάτι πρέπει να γίνει και μάλιστα ΑΜΕΣΑ. Εδώ και τώρα, σύμφωνα με ένα παλιό πολιτικό σλόγκαν. Και όχι μόνο πρέπει να καθαρίσει ο τόπος για τους τουρίστες αλλά, κυρίως, για τους κατοίκους του νησιού, που βαυκαλιζόμαστε ότι είμαι… πολιτισμένοι. Τρομάρα μας.

Δεύτερη πληγή, το οδικό δίκτυο. Έλεος πια, έλεος. Το έχω γράψει πολλές φορές, ότι έχουμε ένα μεγάλο και γερασμένο οδικό δίκτυο, το οποίο συντηρείται πολύ δύσκολα και απαιτούνται πολλά χρήματα. Τουλάχιστον αυτά τα λίγα χρήματα θα πρέπει να αξιοποιούνται σωστά και έγκαιρά και όχι μεσούσης της τουριστικής περιόδου να εκτελούνται εργασίες. Δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει σε αυτή τη περίπτωση το, «κάλλιο αργά παρά ποτέ». Μέχρι τώρα όμως, Περιφέρεια και Δήμος, έχουν μείνει πολύ πίσω και δεν αποτελεί δικαιολογία ο κακός καιρός και οι αντίξοες καιρικές συνθήκες αυτού του χειμώνα.

Τρίτη πληγή το service. Το έχουμε γράψει και αυτό πολλές φορές, πρέπει να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες μας. Να γίνουμε περισσότερο επαγγελματίες. Οι «κουτόφραγκοι» μας τελείωσαν, όποιος έρχεται στον τόπο μας, πρέπει να φεύγει με τις καλύτερες εντυπώσεις και να είναι ικανοποιημένος για τα χρήματα που θα δαπανήσει. Δεν του κάνουμε χάρη που τον δεχόμαστε. Αυτός μας κάνει χάρη που έρχεται. Πλέον έχουν αναδειχθεί πολλοί νέοι τουριστικοί προορισμοί, πολύ πιο ελκυστικοί και σύγχρονοι από το δικό μας, ας αξιοποιήσουμε λοιπόν την παραδοσιακή φιλοξενία, που είναι ένα συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Για να είμαι δίκαιος και αντικειμενικός, οφείλω να πω, ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ σημαντικές προσπάθειες και πρωτοβουλίες αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών. Αυτό είναι αλήθεια. Όπως όμως είναι αλήθεια και αυτοί οι ελάχιστοι, που με τις «αρπαχτές» τους δυσφημούν όλο το νησί. Αυτοί θα πρέπει να απομονωθούν.

Τέταρτη πληγή, οι δημόσιες υποδομές. Το λιμάνι βελτιώθηκε θα έλεγα αρκετά και πλέον μπορούμε να πούμε ότι διαθέτουμε ένα σύγχρονο λιμάνι, στο οποίο όμως θα πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθούν οι εναπομείνασες εργασίες όπως είναι ο εξωραισμός του κόμβου. Στο αεροδρόμιο πλέον τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν με την Fraport, εντάξει γίνονται παρεμβάσεις που ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί αλλά σε λίγες μέρες θα τελειώσουν.. Επίσης και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, έχουν γίνει βήματα προόδου. Πρέπει όμως να γίνουν βήματα και στο διαδίκτυο. Να έχουν οι επισκέπτες, κυρίως της πόλης, ελεύθερη πρόσβαση και να έχουν διαδραστικές πληροφορίες και δυνατότητες. Είμαστε πίσω σε αυτό τον τομέα. Πρέπει να γίνουμε σύγχρονος τουριστικός προορισμός. Αφού δεν υπάρχουν τα γραφεία πληροφόρησης, να τα αντικαταστήσουμε με το διαδίκτυο. Και κυρίως να τελειώσουν τα ημιτελή έργα με πρώτο και καλύτερο τα κουρτελάτσα στη Γαρίτσα.

Πέμπτη πληγή οι ιδιωτικές υποδομές. Κυρίως μιλάω για τις ξενοδοχειακές υποδομές. Πρέπει να γίνουν επενδύσεις. Μεγάλη κουβέντα, αλλά είναι ανάγκη να προσελκύσουμε επενδυτές για τη δημιουργία νέων μονάδων ξενοδοχειακών ή την αναπαλαίωση των υπαρχόντων. Βέβαια τα τελευταία 2 χρόνια έχουν γίνει αρκετές επενδύσεις και έχουμε πλέον σύγχρονα ξενοδοχεία, αλλά πρέπει να έρθουν και άλλες επενδύσεις.

Έκτη πληγή, η ακρίβεια. Τα Βρετανικά Ταχυδρομεία έκαναν έρευνα που έδειξε ότι οι τουρίστες αγοράζουν στη Κέρκυρα και σε 4-5 άλλους προορισμούς πιο ακριβά τα προϊόντα από τα Σούπερ Μάρκετ και γενικά από την αγορά. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτός είναι μύθος, αλλά αν είναι έτσι θα πρέπει να το δούμε.

Και τέλος έβδομη κατάρα ή άγρα πελατών και το παραεμπόριο. Είναι δύο «φρούτα» που ευδοκιμούν στον τόπο μας και προσβάλλουν και δυσφημίζουν τον τουριστικό μας προορισμό.

Αυτά για σήμερα.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις «Επισημάνσεις της Κυριακής», 31-03-2019.


Πηγή