Πάτρα: Σήμερα η πορεία για το τρένο, μέχρι το Ρίο – Η νέα πρόταση του Υπουργείου για την υπογειοποίηση

Συγκέντρωση στην πλατεία Γεωργίου και στη συνέχεια πορεία μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό στο Ρίο διοργανώνει σήμερα το πρωί η Δημοτική Αρχή για την υποφγειοποίηση του τρένου στην Πάτρα. Στο μεταξύ την Παρασκευή ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής παρουσίασε από την Πάτρα τη νέα πρόταση του Υπουργείου για τη διέλευση του τρένου στην πόλη με υπογειοποίηση 5,6 χλμ.

Αναλυτικά:

Οι εξαγγελίες του Υπουργού Υποδομών κ. Καραμανλή για την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την οδό Κανελλοπούλου έως τον Άγιο Ανδρέα, έργο που ο ίδιος χαρακτήριζε «Φαραωνικό» και αχρείαστο για την πόλη, ένα πράγμα αποδεικνύει, ότι «και ο άγιος φοβέρα θέλει». Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, με την οποία προσκαλεί στην αυριανή πορεία από την πλατεία Γεωργίου ως το Ρίο. Και συνεχίζει:

Τους είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει να μην ανοίξουν πόλεμο με τον πατραϊκό λαό γιατί θα ηττηθούν όπως η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Η υποχώρηση της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και να το εμφανίσουν, είναι αποτέλεσμα του αγώνα του πατραϊκού λαού, που είναι ενωμένος και όχι διχασμένος όπως τον θέλει ο Υπουργός.

Η Δημοτική Αρχή θα συνεχίσει μαζί με τον λαό της πόλης, του Συλλόγους και τους μαζικούς Φορείς, τον αγώνα με πολύμορφες κινητοποιήσεις για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο, την λειτουργία του Προαστιακού και την δημιουργία Γραμμικού Πάρκου.

Αυτό το διαχρονικό αίτημα είναι δίκαιο, είναι ρεαλιστικό και άμεσα εφαρμόσιμο.

Είναι προς το συμφέρον του πατραϊκού λαού σήμερα, αλλά και των γενεών που έρχονται.

Καλούμε τον λαό και την νεολαία της πόλης μας να δώσουν μαζικό και δυναμικό «παρών» την Κυριακή στις 9 το πρωί στην πλατεία Γεωργίου. Να είμαστε όλοι εκεί. Να μη λείψει κανείς. Συμμετέχουμε μαζικά στην μεγάλη πορεία από την πλατεία Γεωργίου μέχρι το Ρίο.

Υπερασπιζόμαστε την πόλη μας. Διεκδικούμε:

– Την Υπογειοποίηση του Τρένου από το Ρίο.

– Την λειτουργία του Προαστιακού.

– Την δημιουργία Γραμμικού Πάρκου.

Αυτό είναι το σχέδιο για το τρένο στην Πάτρα- Προβλέπει υπογειοποίηση 5,16 χλμ! ΒΙΝΤΕΟ

Στο θέμα της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο οποίος βρέθηκε στην πόλη, στο πλαίσιο των εργασιών του 8th Regional Growth Conference.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης των βασικών αξόνων και του νέου σχεδίου της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός, επισήμανε ότι η δημοπράτητη του σημαντικού έργου για την Πάτρα, θα γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Όπως φαίνεται στους βασικούς άξονες, η διέλευση του τρένου από την Πάτρα προβλέπει υπογειοποίηση 5,16 χλμ. Όπως έχει δηλώσει ο κ. Καραμανλής, πρόκειται για ένα έργο, για το οποίο η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει. "Θέλουμε τη γνώμη σας. Ήρθε η ώρα να σταματήσει η πόλη να διχάζεται", είπε ο υπουργός στο πλαίσιο της ομιλίας του. Υπολογίζεται τον πρώτο χρόνο η επιβατική κίνηση να ανέλθει σε 1.100.000 επιβάτες. Το ταξίδι από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι Πάτρας θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά.

Ο υπουργός Υποδομών, εξήγησε ότι η υπογειοποίηση θα γίνει στο εξής τμήμα: Η κάθοδος θα γίνει πριν την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της Ακτής Δυμαίων, δηλαδή 5,16 χιλιόμετρα.

«Μιλάμε, δηλαδή, πρακτικά για το σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας. Επιπλέον, άλλα περίπου 1,7 χιλιόμετρα είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά, θα αθροίζουν περίπου 3,8 χιλιόμετρα, εκτός πυκνής αστικής δόμησης».

Όσον αφορά τον προαστιακό, είπε ότι «θα συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, καθώς διατηρούνται και οι οκτώ υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και έξι από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο λιμάνι, ενώ διατηρείται και η διασύνδεση με τον Πύργο».

Επίσης, σημείωσε, ότι «καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις και αντικαθίστανται από ανισόπεδες διαβάσεις οχημάτων και δέκα πεζογέφυρες, για απόλυτη ασφάλεια».

«Και βέβαια», πρόσθεσε, «ένα τέτοιο σύγχρονο έργο, δεν θα μπορούσε παρά να έχει ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της διπλής γραμμής».

Disclaimer:

Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου.


Πηγή

  • Δημοσιεύτηκε:

    5 Ιουλίου 2020

  • Κατηγορίες:

    Κοινωνία