Δεκαπενταύγουστος,- Με κατάνυξη, ευλάβεια, αλλα και … μάσκα ,ο εορτασμός του «Πάσχα του καλοκαιριού» στη […]

Η Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της χριστιανοσύνης. Η προετοιμασία των πιστών αρχίζει από την 1η Αυγούστου με τη νηστεία που διαρκεί έως τον Δεκαπενταύγουστο, αποτελώντας για τους Ορθόδοξους χριστιανούς το «Πάσχα του καλοκαιριού». Στις 15 Αυγούστου χιλιάδες πιστών με την ψυχή γεμάτη ελπίδα και κατάνυξη, προστρέχουν στα αμέτρητα προσκυνήματα, όπου λιτανεύονται οι θαυματουργές εικόνες της Παναγίας για να μαρτυρήσουν την πίστη τους στο πρόσωπό της.

Η Παναγία, το ιερότερο από τα πρόσωπα της Ορθοδοξίας, δοξάζεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Η λατρεία που έχουν οι πιστοί στη «μητέρα» του Θεού και των ανθρώπων αποδεικνύεται από τα πολλά ονόματα: Μεγαλόχαρη, Εκατονταπυλιανή, Φανερωμένη, Κοσμοσωτήρα, Χοζοβιώτισσα, Εικοσιφοίνισσα, Βρεφοκρατούσα, Ελεούσα, Θαλασσινή, Γιάτρισσα, Μυρτιδιώτισσα και πολλά ακόμη.

Φέτος η εορτή της Παναγίας εορτάστηκε με λιγότερα κόσμο και με αυστηρότερα μέτρα πραγματοποιηθήκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις, όπου για πρώτη φορά δεν πραγματοποιήθηκαν λατανίες, ενώ αστυνομικές δυνάμεις δήλωναν παρουσία, προκειμένου να γίνεται η τήρηση των μέτρων.

Κατάνυξη με ευλάβεια αλλά… και μάσκα και απόσταση , ήταν το κύριο χαρακτηριστικό που διέκρινε κανείς στους προσκυνητές που προσέρχονταν στους ναούς της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που φέτος σε όλη την Ελλάδα γιορτάστηκε με λιγότερο εμφατικό τρόπο, και οι οποίοι αρκέστηκαν να μαρτυρήσουν την πίστη τους στο πρόσωπο της μητέρας του Θεανθρώπου, ικετεύοντας την να μεσολαβήσει στον Υιό της για τη σωτηρία της ψυχής τους: «Εν τη Γεννήσει την παρθενίαν εφύλαξας, εν τη Κοιμίσει τον κόσμον ου κατέλιπες Θεοτόκε· μετέστης προς την ζωήν, μήτηρ υπάρχουσα της ζωής, και ταις πρεσβείαις ταις σαις λυτρουμένη, εκ θανάτου τας ψυχάς ημών».


Πηγή