Η Ευρώπη… «πιέζει» τον Δήμο για το τρένο!

Νέα δημοσιεύματα για να πιεστεί η δημοτική αρχή της Πάτρας και να άρει τις επιφυλάξεις της και την «κάθετη» θέση της για την υπογειοποίηση του τρένου. Όπως δημοσιεύθηκε στον Ευρωπαϊκό τύπο, επιφυλακτικοί εμφανίζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση με το ελληνικό σχέδιο για υπόγεια διέλευση του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα ώστε να ικανοποιηθεί η δημοτική αρχή.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως τις μελέτες για την υπογειοποίηση τμήματος δέκα χιλιομέτρων του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πάτρα ψάχνουν στις Βρυξέλλες, με τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εμφανίζονται επιφυλακτικά απέναντι στο σχέδιο που τους παρουσιάστηκε από ελληνικής πλευράς προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι τοπικές αντιδράσεις.

Προ ημερών έγινε παρουσίαση της πρότασης για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Καστελόκαμπο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, ώστε να ικανοποιηθεί και η δημοτική αρχή η οποία μπλοκάρει εδώ και χρόνια το έργο.

Εξαιτίας των πολυετών καθυστερήσεων η Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών πόρων στην περίπτωση που δεν έχει συνδεθεί το λιμάνι της Πάτρας με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο (άξονας Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη –Εύζωνοι) μέχρι το τέλος του 2022. Η δημοτική αρχή της Πάτρας έχει, όμως, ταχθεί από την πρώτη στιγμή κατά της επιφανειακής διέλευσης με το επιχείρημα πως κόβει την πόλη στα δύο, κ.λπ.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα κοινοτικά στελέχη πληροφορήθηκαν πως η ελληνική πλευρά υπολογίζει το κόστος κατασκευής μιας υπόγειας σήραγγας σχεδόν δέκα χιλιομέτρων στα 360 εκατ. ευρώ με βάση τη γνωστή «ελληνική μπακαλική», όπως τονίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν την υπόθεση. Για την ακρίβεια, στον ΟΣΕ ανεβάζουν το κόστος της σήραγγας στα 500 εκατ. ευρώ, αλλά θεωρούν πως με την έκπτωση που θα προσφέρει ο εργολάβος θα μειωθεί στα 360 εκατομμύρια. Το ενδιαφέρον είναι πως προ έτους, οι ίδιες υπηρεσίες εκτιμούσαν το κόστος της υπόγειας διέλευσης στα 690 εκατ. ευρώ (χωρίς την έκπτωση του εργολάβου!

Βέβαια, τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν έκρυψαν τις επιφυλάξεις τους, καθώς δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες για το κόστος του υπόγειου τμήματος. Στην κατασκευαστική αγορά προσθέτουν πως δεν υπάρχει καμία μελέτη για το τι θα συμβεί αν βρεθούν πολύ περισσότερα νερά, για το πόσοι σταθμοί θα κατασκευαστούν κ.ά.

Οι οριστικές αποφάσεις για την τύχη του τελευταίου τμήματος του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ θα ληφθούν τους προσεχείς μήνες καθώς ο χρόνος πιέζει και το γνωρίζουν στις Βρυξέλλες. Υπενθυμίζεται πως ο δήμος Πατρέων δεν δέχθηκε ούτε την ενδιάμεση λύση που κατέθεσε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και η οποία προβλέπει την υπογειοποίηση του τρένου για το κέντρο της πόλης, από τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου μέχρι τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα, μήκους περίπου 2,5 χιλιομέτρων.


Πηγή