«Ας μιμηθούμε τους άλλους, δεν χρειάζεται να εφεύρουμε την πυρίτιδα», γράφει ο Διονύσης Μάμαλος.

Τουρισμός «Ας μιμηθούμε τους άλλους, δεν χρειάζεται να εφεύρουμε την πυρίτιδα», γράφει ο Διονύσης Μάμαλος.

Η Περιφέρεια Κρήτης βραβεύτηκε για τον πρωτοποριακό τρόπο που αξιοποίησε την σύγχρονη τεχνολογία για να προβάλλει τον τουριστικό της προορισμό. Εμείς εδώ στο Ιόνιο και στην Κέρκυρα;

Μια γνωστή λαϊκή παροιμία λέει ότι «Ο λύκος κι αν γέρασε και άλλαξε το μαλλί του, μήτε τη γνώμη του άλλαξε, μήτε την κεφαλή του». Η ρήση αυτή ταιριάζει απόλυτα στα τουριστικά πράγματα του νησιού μας.

Τόσα χρόνια έχουν περάσει και όλα αυτά τα χρόνια επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια λάθη. Θα μπορούσα να πω ότι επαναλαμβάνουμε τον κακό μας εαυτό, γιατί τα λάθη μας σχετίζονται με τη συμπεριφορά μας.

Αν και όλοι συμφωνούμε ότι θα πρέπει επιτέλους σε αυτόν τον τόπο να συμφωνήσουμε σε κάποια πράγματα και κυρίως να συνεργαστούμε, κάνουμε συνεχώς το αντίθετο.

Βρισκόμαστε συνεχώς σε έναν ακατάπαυστο ανταγωνισμό, όχι μόνο με τους άλλους αλλά κάποιες φορές και με τον ίδιο μας τον εαυτό. Το αποτέλεσμα; Να την πληρώνει ο τόπος μας και βεβαίως εμμέσως αλλά και αμέσως και εμείς οι ίδιοι.

Επιτέλους αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει και να σταματήσει άμεσα. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια η χρονική, ούτε για νέους πειραματισμούς, ούτε για νέες κόντρες και αντιπαραθέσεις.

Οι αρμόδιοι, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι παραγωγικοί φορείς και οι άνθρωποι του τουρισμού, να καθίσουν γύρω από ένα τραπέζι και να συμφωνήσουν και να συνεργαστούν. Δεν βγάζει πουθενά, ο ένας να ανταγωνίζεται τον άλλο. Δεν έχουμε ούτε τους απεριόριστους πόρους να δαπανάμε έτσι χωρίς λόγο, ούτε τις δυνάμεις να τις πολυκερματίζουμε.

Οι αρχαίοι μας έλεγαν και κάτι άλλο που έχουμε ξεχάσει. Η ισχύς εν τη ενώσει. Ε, λοιπόν ήρθε η ώρα να το κάνουμε πράξη.

Να φέρω ένα παράδειγμα απλό; Από πέρσι μετά από πολλά χρόνια, υλοποιήθηκε η σκέψη και η βούληση ενός επαγγελματία, την οποίο υιοθέτησαν κατ’ αρχήν το Επιμελητήριο και μετά ο Δήμος και ο τουριστικός μας προορισμός η Κέρκυρα, συμμετείχε με δικό της περίπτερο στις μεγάλες εκθέσεις στο Λονδίνο στην W.T.M και στο Βερολίνο στην ΙΤΒ. Ε και; θα μου πείτε ενδεχομένως, θα έρθει περισσότερος κόσμος, θα κερδίσουμε περισσότερα χρήματα; Όχι, αλλά θα σταθώ σε δύο πράγματα που έχουν κατά τη γνώμη μου μεγάλη σημασία. Πρώτον, όπως είδαμε στην τηλεόραση, τα πλατιά χαμόγελα των συμπολιτών μας επαγγελματιών του τουρισμού, που επιτέλους είχαν ένα δικό τους χώρο για να κάνουν τη δουλειά τους. Ενώ από την άλλη είδαμε την «μοναξιά» του «περιπτέρου» της Περιφέρειας. Και το δεύτερο, επιτέλους ένας προβεβλημένος τουριστικός προορισμός, δεν μπορεί να εμφανίζεται στις μεγαλύτερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, σαν ο «φτωχός συγγενής», όταν οι ανταγωνιστές τους συμμετέχουν με περιπτεράρες… Αυτό αρκεί; Όχι θα απαντήσω. Έγιναν λάθη; Ναι θα απαντήσω. Αλλά έγινε η αρχή και πρέπει να υπάρξει και συνέχεια γιατί είναι σημαντικό να ανεβούμε επίπεδο στο διεθνές «γήπεδο» του τουρισμού.

Αν επιλέξουμε αυτή την κρίσιμη στιγμή, να ψάχνουμε εναλλακτικές λύσεις αμφιβόλου αξιοπιστίας, τότε πολύ φοβάμαι ότι θα χάσουμε την παρτίδα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ο κάθε θεσμικός φορέας θα πρέπει να εκχωρήσει μέρος ή τμήμα της αυτονομίας του. Άλλο πράγμα είναι αυτό και άλλο πράγμα είναι η συνεργασία.

Ο Δήμος μπορεί να χαράζει τη δική του πολιτική στον τομέα του τουρισμού, όπως και η Περιφέρεια, αφού αναφέρεται σε όλη τη Περιφέρεια, όπως επίσης και οι φορείς του τουρισμού, αλλά μπορούν να βρουν και κοινές συνιστώσες, που θα καταλήγουν στην κοινή συνισταμένη που είναι βεβαίως η αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.

Οι δύσκολοι καιροί που διάγουμε όλοι, απαιτούν, πολύ δουλειά, συνέργεια και αλληλοεμπιστοσύνη.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στις «Επισημάνσεις της Κυριακής», 14-04-2019.


Πηγή