Η Κάτω Αχαΐα σε τιμωρία !


Άρθρο της Ασπασίας Μπακουλοπούλου

Η μελέτη του νέου αυτοκινητόδρομου συνετάχθη για πρώτη φορά το 2004. Στα επόμενα 15 έτη ως σήμερα (σχεδόν 4 δημοτικές αρχές) δεν άλλαξε ποτέ. Ποτέ οι υπεύθυνοι δεν έλαβαν υπ΄ όψιν τους τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής.

Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, έχουμε σήμερα την υπογραφή των συμβάσεων για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου. Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο σύγχρονο, ασφαλέστερο και πιο γρήγορο. Παρ΄ όλα αυτά, λόγω σχεδιασμού, δεν μας δίνει καμία αναπτυξιακή προοπτική ,μόνο προβλήματα δημιουργεί στην περιοχή μας.

Το μέγα πρόβλημα για την πρωτεύουσα του Δήμου μας εντοπίζετε στην σύνδεση με τον νέο αυτοκινητόδρομο. Η πρωτεύουσα του Δήμου συνδέεται με τον νέο αυτοκινητόδρομο με ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή του Γομοστού, περίπου πέντε χιλιόμετρα μετά την Κ. Αχαία με κατεύθυνση προς Πύργο.

Οι επιλογές των κατοίκων της περιοχής στην κίνηση, προς και από, Πάτρα είναι δύο :

  1. Μέσω του κόμβου Γομοστού, οπότε έχουμε αύξηση του μεταφορικού κόστους κατά περίπου 50%, λόγω επιπλέον χιλιομέτρων. Το κόστος για έναν εργαζόμενο υπολογίζεται περίπου στα 100 ευρώ μηνιαίως, χωρίς να υπολογίζουμε το επιπλέον κόστος από την ενδεχόμενη τοποθέτηση σταθμού διοδίων.
  2. Μέσω της Π.Ε.Ο. προς και από, Πάτρα. Μία οδός που περνά μέσα από κατοικημένες περιοχές, περιοχές με ήπια ανάπτυξη, με πάρα πολλές ισόπεδες διαβάσεις και υψηλό δείκτη επικινδυνότητας για τους χρήστες. Στην οδό αυτή τελικά λόγω κόστους της πρώτης επιλογής , θα συνωστίζονται όλοι οι κάτοικοι , οι επισκέπτες και οι επαγγελματίες της Δυτικής Αχαΐας στην κίνηση τους προς και από Πάτρα με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω η σταδιακή αναπτυξιακή αποδυνάμωση της ευρύτερης περιοχής και της πόλεως της Κάτω Αχαΐας . Μια αποδυνάμωση που είδη συντελείται στην πόλη μας με την χωροθέτηση περιφερειακής οδού μέσα από ΖΟΕ, την τράπεζα γης προς τα βόρεια, την μη επέκταση του σχεδίου πόλης προς τα Νότια κλπ.

Καταλήγοντας θεωρώ ότι η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη θα αποτελέσει την ταφόπλακα όλης της περιοχής και ειδικότερα της πόλης της Κάτω Αχαΐας. Θεωρώ ότι η παρούσα χάραξη λειτουργεί αποτρεπτικά στην πρόσβαση των κατοίκων, των καταναλωτών και επισκεπτών, προς και από, την πόλη μας και θα πρέπει άμεσα να αλλάξει-συμπληρωθεί, λαμβάνοντας υπ΄ όψιν τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.


Πηγή