Αυτοκινητόδρομος Πύργου – Πατρών: «Να γίνει σωστά, ενειαία και γρήγορα»

Την πεποίθησή τους πως το έργο κατασκευής του δρόμου Πύργου-Πατρών πρέπει να αλλάξει εκ θεμελίων και να γίνει η διαδικασία όπως εξαρχής θα έπρεπε –σαν το 2014 και πριν την τμηματοποίησή του από το ΣΥΡΙΖΑ- προκειμένου να καταφέρει επιτέλους η Ηλεία να αποκτήσει ένα έργο πνοής και ανάπτυξης που χρόνια περιμένει και της έχουν υποσχεθεί, εξέφρασαν οι τρεις Ηλείοι βουλευτές της ΝΔ.

Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει άρδην την εικόνα του νομού μας, όπως λένε. Στα θετικά που αναμένεται να προσφέρει είναι κατά κύριο λόγο η ασφάλεια των πολιτών όταν θα τον διασχίζουν, καθώς εδώ και χρόνια θεωρείται ως ένα από τα πιο αιματοβαμμένα εθνικά δίκτυα. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα ένωσης με τους υπόλοιπους όμορους νομούς που έχουν ήδη κατασκευασμένα τα εθνικά τους δίκτυα. Τέλος, αναμένεται να φέρει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη και αναμένεται να αποτελέσει μια ακόμα είσοδο επισκεπτών για το νομό.

Σημαντικό νέο για την Ηλεία, όπως προκύπτει και από τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι η ολοκλήρωση μιας σειράς έργων στα οποία εντάσσεται και η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα – Πύργος).

Διονυσία Θ. Αυγερινοπούλου: «Απαρέγκλιτη προτεραιότητα η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου»

Την πεποίθηση πως όλα θα πάρουν το δρόμο τους και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα ολοκληρωθεί εν τέλει, εξέφρασε η βουλευτής Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου που τις τελευταίες μέρες είχε και συνάντηση σε πολύ καλό κλίμα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, που δείχνει «ζεστός» στο να ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Για την ανάταση της οικονομίας, θα δώσουμε έμφαση στην αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, στην υψηλή τεχνολογία και τον τουρισμό. Για την ενίσχυση του τελευταίου σε περιοχές όπως η Δυτική Ελλάδα, πρέπει να ολοκληρώσουμε τις υποδομές μεταφορών –για την Ηλεία είναι απαρέγκλιτη προτεραιότητα η ολοκλήρωση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα – Πύργος) και οι βελτιώσεις του Πύργος – Καλό Νερό. Η Κυβέρνηση το 2014 είχε νομοθετήσει σχετικά με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού και είχε θέσει και χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή της. Αντί όμως η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να ακολουθήσει το «δρόμο» που της είχαμε ανοίξει και να τελειώσει το έργο στον προδιαγεγραμμένο χρόνο, αποφάσισε σπάσιμο του έργου σε οχτώ υπεργολαβίες. Το εγχείρημα του ΣΥΡΙΖΑ να δώσει στους οικείους της τις υπεργολαβίες, είχε αποτέλεσμα τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων στο μεγάλο αυτό δημόσιο έργο και το τόσο ζωτικό για την ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας και της Ηλείας. Έθεσε δε σε διακινδύνευση τόσο την χρηματοδότηση του έργου από Ευρωπαϊκά κονδύλια, όσο κυρίως δεκάδες συμπολίτες μας που ταξιδεύουν καθημερινά με κίνδυνο ατυχημάτων».

Κ. Τζαβάρας: «Ο αυτοκινητόδρομος καρκινοβατεί»

Από την πλευρά του, ο βουλευτής Κώστας Τζαβάρας εστίασε ιδιαίτερα στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου, λέγοντας με λακωνικό τρόπο πως καρκινοβατεί και θα πρέπει να δοθεί άμεσα λύση. Μεταξύ άλλων ανέφερε: «Χαρακτηριστική εξακολουθεί να είναι σήμερα η αδυναμία της οδικής πρόσβασης στην Αρχαία Ολυμπία μέσω ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, αφού ως γνωστόν η Ολυμπία Οδός έχει σταματήσει στην Πάτρα. Η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αδικαιολόγητα ακύρωσε το 2015 τη δημοπρασία του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση Σαμαρά, προκειμένου να το κατατμήσει σε 8 κομμάτια. Το αποτέλεσμα είναι ο αυτοκινητόδρομος να καρκινοβατεί και να μην ξέρει κανένας τι θα γίνει, ενώ η Ηλεία και η Αρχαία Ολυμπία να στερούνται σύγχρονης και ασφαλούς σύνδεσης με τα διευρωπαϊκά συγκοινωνιακά δίκτυα».

Α. Νικολακόπουλος: «Απόλυτη προτεραιότητα η ολοκλήρωση»

Τέλος, ο βουλευτής Ανδρέας Νικολακόπουλος τόνισε τη σημασία του έργου και την υπόσχεση που έχει δώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον Ηλειακό λαό για ολοκλήρωσή του, λέγοντας τα εξής: «Η ολοκλήρωση του δρόμου Πατρών-Πύργου αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως έχει διατυπωθεί και από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και επιβεβαιώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών στις προγραμματικές του δηλώσεις. Είναι αλήθεια ότι η προηγούμενη κυβέρνηση με τις επιλογές της, την κατάτμηση του έργου και τις οκτώ εργολαβίες, τα εικονικά εγκαίνια εργοταξίων, τις υπερβολικές εκπτώσεις στα εργολαβικά ανταλλάγματα αλλά και τις επιλογές εργολάβων, έχει οδηγήσει το έργο σε αδιέξοδο. Εξετάζεται και θα επιλεγεί η καλύτερη δυνατή λύση με εξασφάλιση της χρηματοδότησης, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή , προκειμένου να επιλεγεί ο τρόπος που είναι προσφορότερος για την ταχύτερη ολοκλήρωση του, παρακάμπτοντας τα εμπόδια που η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε».


Πηγή