«Ταφόπλακα» στο πολιτικό αεροδρόμιο Ανδραβίδας!

Οριστικά θα πρέπει να ξεχάσουμε στην Ηλεία το ενδεχόμενο λειτουργίας του αεροδρομίου της Ανδραβίδας ως πολιτικού, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στην απάντησή του προς τον βουλευτή Ηλείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννη Κουτσούκο, ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης.

Όπως αναφέρει το επισυναπτόμενο έγγραφο που υπογράφει ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Κων/νος Λιντζεράκος, η Σύμβαση Παραχώρησης που έχει υπογραφεί με τη Fraport Greece για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά, δεν επιτρέπει τη λειτουργία ή την αναβάθμιση υπάρχοντος περιφερειακού αεροδρομίου σε απόσταση 100 χλμ, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει καμία παρέμβαση στην Ανδραβίδα!

«Με δεδομένη πλέον τη Σύμβαση Παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα αεροδρόμια της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς, διαπιστώνεται ότι το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας ευρίσκεται εντός της Περιοχής Αποκλειστικότητας των εν λόγω αεροδρομίων. Σύμφωνα δε, με το άρθρο 4.10 της Σύμβασης Παραχώρησης, εάν ο παραχωρητής ή/και το Δημόσιο άμεσα μέσω παραχώρησης σε τρίτο μέρος κατασκευάσει, αναπτύξει, αναβαθμίσει ή/και λειτουργήσει κάποιο άλλο αεροδρόμιο στις Περιοχές Αποκλειστικότητας οποιουδήποτε Περιφερειακού Αεροδρομίου –εξαιρουμένου προς αποφυγή αμφιβολίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι- πλην των αεροδρομίων, που ήδη λειτουργούν κατά την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης ως εμπορικά αεροδρόμια δημόσιας χρήσης στην Ελληνική Δημοκρατία, θα έχει επέλθει γεγονός ευθύνης Δημοσίου», αναφέρει χαρακτηριστικά το έγγραφο της ΥΠΑ.

Ο κ. Κουτσούκος εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του, επισημαίνοντας ότι ουσιαστικά το αεροδρόμιο Ανδραβίδας αποκλείεται από κάθε άλλη χρήση –εμπορευματική ή επιβατική.

«Αποδεικνύεται από το έγγραφο της απάντησης πως πέραν των όσων δεν επέτρεψαν μέχρι σήμερα να προχωρήσει αυτό το έργο πνοής για την Ηλεία, μετά τη θετική γνώμη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και την εκπόνηση των σχετικών μελετών, δεν υπάρχει πλέον καμία δυνατότητα να λειτουργήσει ούτε ως συμπληρωματικό του Αράξου, ούτε ως εμπορικό για τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων, καθώς το απαγορεύει το άρθρο 4.10 της Σύμβασης Παραχώρησης, την οποία εισήγαγε προς κύρωση στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης εκ μέρους της Κυβέρνησης των κ.κ. Τσίπρα και Καμμένου οι οποίοι μέχρι τότε δήλωναν αντίθετοι στην παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Τελικά, όχι μόνο παραχώρησαν τα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά απεδέχθησαν συμβατικούς όρους απαγορευτικούς για οποιαδήποτε ενέργεια του Δημοσίου που μπορεί να θεωρηθεί ότι αντιβαίνει τα συμφέροντα του παραχωρησιούχου», σημειώνει ο Ηλείος βουλευτής.


Πηγή