Πάτρα: Πως αντέδρασε η αγορά στην Black Friday

Ουρές δεν σχηματίστηκαν χθες έξω από καταστήματα της Πάτρας για την "Black Friday". Ήταν όμως ξεκάθαρο ότι η αγορά κινήθηκε πολύ περισσότερο από μια συνηθισμένη Παρασκευή, αφού το πρωί και το απόγευμα διασταυρωθήκαμε με αρκετούς καταναλωτές που κρατούσαν τσάντες με προϊόντα που αγόρασαν σε τιμές "Black Friday". Η πλειοψηφία των αγοραστών που είδαμε χθες στην αγορά ήταν νεαρής ηλικίας. Υπάρχει εξήγηση; Συζητώντας με γονείς που ανήκουν στα μεσαία εισοδηματικά στρώματα, μας έλεγαν ότι ακόμα κι αν τα φέρνουν δύσκολα λόγω της κρίσης, βρήκαν τον τρόπο να ενισχύσουν τα παιδιά τους για αγορές κυρίως στην ένδυση, σε ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές. «Πρέπει να κινηθούμε με βάση το ρεύμα της εποχής» μας είπε ο Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, της More Design by Georgiopoulos, όταν του ζητήσαμε να εκτιμήσει αν η «Μαύρη Παρασκευή» (Black Friday) βοηθάει τον επαγγελματικό κόσμο. Πρόσθεσε ότι προσφορές και εκπτώσεις γίνονται έτσι κι αλλιώς σε διαφορετικές στιγμές του χρόνου, αλλά η καταιγιστική διαφήμιση που γίνεται από μεγάλες εταιρείες για τη συγκεκριμένη μέρα, είναι αρκετή για να διαμορφώσει στον κόσμο μια αγοραστική ψυχολογία. «Συνεπώς, πρέπει να είμαστε και εμείς μέσα σε αυτό το κλίμα. Συμφωνώ με το θεσμό και βοηθάει την αγορά. Δεν συμφωνώ, όμως, να γίνεται τριήμερο ή τετραήμερο Black Friday. Αυτό συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα…» πρόσθεσε. Διαπιστώσαμε ακόμα ότι η "Black Friday" δεν τόνωσε μόνο την αγορά που κυρίως απευθύνεται το εισαγόμενο έθιμο, αλλά και τον κλάδο εστίασης. Οι αγοραστές έδειξαν χθες μία τάση που παρέπεμπε στην ψυχολογική κατάσταση που βρισκόμαστε σε περίοδο διακοπών (ολιγοήμερων ή πολυήμερων δεν έχει σημασία). Δηλαδή, σε μια κατάσταση να επιτρέψουμε στον εαυτό μας, χωρίς ενοχές, κάποιες μικρές «πολυτέλειες».
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ vasilak@pelop.gr


Πηγή

  • Δημοσιεύτηκε:

    24 Νοεμβρίου 2018

  • Κατηγορίες:

    Αχαΐα