Ποδήλατο εντός του παλιού λιμανιού της Πάτρας “ψηφίζει” ο ΠΟΠ – Γιατί;

Ποδήλατο εντός του παλιού λιμανιού της Πάτρας "ψηφίζει" ο ΠΟΠ - Γιατί; Ποδήλατο εντός του παλιού λιμανιού της Πάτρας "ψηφίζει" ο ΠΟΠ - Γιατί;

Στάσιμο έχει μείνει μέχρι ώρας το θέμα της δημιουργίας του παραλιακού ποδηλατοδρόμου της Πάτρας.

Ο δήμος, ως γνωστόν, έχει προχωρήσει σε μία μελέτη που αναφέρεται σε έναν ποδηλατόδρομο που να κινείται εντός αστικού πλαισίου, στην δεξιά πλευρά της Όθωνος Αμαλίας, ξεκινώντας από το ύψος της Κανελλοπούλου και φτάνοντας στην Ακτή Δυμαίων στο ύψος της Ανθείας και του νέου λιμανιού.

Ο Ποδηλατικός Όμιλος Πατρών, ένας φορέας που πέρα από το αγωνιστικό του κομμάτι, αγωνιά και προσπαθεί να δώσει λύσεις στην καθιέρωση του ποδηλάτου στην καθημερινή της πόλης, θεωρώντας ότι μέσω αυτού θα λυθούν ζητήματα χρόνια που απασχολούν την αχαϊκή πρωτεύουσα, είχε εκφράσει από την αρχή τις αντιρρήσεις του, βλέποντας τη μελέτη του δήμου.

Το κομμάτι όπου εστιάζονται οι ενστάσεις του έχει να κάνει με την Όθωνος Αμαλίας, τονίζοντας ότι ο παραλιακός ποδηλατόδρομος θα πρέπει να κινείται εντός λιμανιού και όχι εκτός αυτού. "Το βασικό ζήτημα από το οποίο πηγάζουν οι αντιρρήσεις μας έχει να κάνει με την ασφάλεια των ποδηλατών" τονίζει ο πρόεδρος του ΠΟΠ, Σπύρος Πολίτης.

Η Όθωνος Αμαλίας, όπως εξηγεί ο κ. Πολίτης, είναι ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και βαρέων οχημάτων που κινούνται με βασική τους κατεύθυνση το νέο λιμάνι. Το να κατασκευαστεί ένας ποδηλατόδρομος σε ένα πεζοδρόμιο που δεν έχει το ανάλογο πλάτος για την αντίστοιχη διαμόρφωση του, είναι ένα πρόβλημα που δεν μπορεί να ξεπεραστεί.

"Αν το πεζοδρόμιο πλατύνει και άλλο για να γίνει ποδηλατόδρομος τότε το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα οξυνθεί ακόμα περισσότερο, ενώ ταυτόχρονα δεν θα έχει δοθεί κάποια λύση για το ζήτημα της ασφάλειας των ποδηλατών που θα είναι έκθετοι, ανάμεσα σε δεκάδες οχήματα που θα αναζητούν την έξοδο από την νότια πλευρά της πόλης".

Και υπάρχει και ένα ακόμα ζήτημα που σύμφωνα με τον ΠΟΠ η μελέτη του δήμου δεν έχει λάβει καθόλου υπόψη της. "Από το σημείο του νέου ποδηλατόδρομου, σε λίγα χρόνια από τώρα θα περάσει η γραμμή του σύγχρονου τρένου. Άρα ο ποδηλατόδρομος, έτσι όπως τον προτείνει ο δήμος, θα καταστραφεί και θα είμαστε και πάλι στο απόλυτο μηδέν".

Ποδήλατο εντός του παλιού λιμανιού της Πάτρας "ψηφίζει" ο ΠΟΠ - Γιατί;

Οι δύο λύσεις και το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων

Οι λύσεις που έχει προτείνει ο Ποδηλατικός Όμιλος Πατρών στο θέμα του ποδηλατοδρόμου των 10 χιλιομέτρων είναι δύο: Είτε να κινείται εντός του παλαιού λιμανιού, είτε να φτιαχτεί – εφόσον η μελέτη μιλάει για μία κατασκευή εντός αστικού δικτύου – στην αριστερή πλευρά της Όθωνος Αμαλίας.

Με τον πρώτο τρόπο, σύμφωνα με τον ΠΟΠ, η πόλη θα κάνει την αρχή για να διεκδικήσει την πρόσβαση της σε ένα κομμάτι της παραλιακής λιμενικής ζώνης που εδώ και χρόνια είναι αποκομμένο από αυτήν (Καννελοπούλου – Αγίου Νικολάου). Με τον δεύτερο τρόπο δεν θα δημιουργηθούν τουλάχιστον τα αντίστοιχα προβλήματα που θα φέρει η έλευση του σύγχρονου τρένου.

"Έχουμε κάνει ολοκληρωμένες μελέτες για το θέμα του ποδηλατοδρόμου και του δικτύου που είναι να δημιουργηθεί στην Πάτρα" τονίζει ο Σπύρος Πολίτης. "Το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων στηρίζεται στο παραλιακό ποδηλατόδρομο και χωρίς αυτόν δεν μπορεί να γίνει η αρχή.

Είναι ανάγκη να προχωρήσουμε και να βάλουμε το ποδήλατο στην καθημερινότητα αυτής της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη πάνω από όλα την ασφάλεια των ποδηλατών".

Κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται να γίνουν σωστές, μελετημένες και συνετές κινήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.


Πηγή